2009-08-21
 20:11:52

Hem ljuva hem

God kväll!

Nu sitter jag hemma i soffan och skriver lite blogg :D barnen har somnat för 30 minuter sedan och Casper var jätte glad att se oss han sprang in i min famn som en galning när vi kom hem. Frågade honom vad det roligaste var med att vara med farmor och han svarade att det var att gå till dagis :D jag började skratta som tusan så mycket var hon värd hehe. Men han har haft det bra med farmor så det är det ingen tvekan om.

Imorse kl 06 ringde klockan och det var dags att gå upp och börja göra sig i ordning för att gå ut på hotellet och äta deras pang buffen till frukost Emilia var inte glad åt att bli väckt så tidigt men imorgon ska hon få sova gott om hon vill längre än till kl 06 :D vi åt frukosten och sen packade vi ihop våra saker på hotellet och chekade ut. Sen begav vi oss till sjukhuset och skulle träffa läkaren och göra ultraljud skulle gå snabbt sa dom. Men när vi kom dit till kl 08 så fick vi gå upp på ultraljud på engång tog kanske 15 minuter att göra det och sen skulle hennes doktor Håkan kolla på bilderna o sen skriva ut oss. Men det hade varit ett akut fall på natten som hade varit en stor operation som han hade varit med och opererat på så vi väntade och väntade sen skickade sköterskorna iväg oss till lekterapin bara för att Emilia började bli helt hopplös uppe på avdelningen och det kan man ju förstå sen efter typ 10 mintuter så ringer dom och säger att läkaren var på väg till avdelningen.

Men när vi kom dit fick vi vänta ytterligare 1timme på att han skulle dyka upp då hade han fått ett akut larm till iva så han var tvungen att gå dit. Men sen äntligen kl 11.30 kom han och tittade på Emilia och pratade lite fick även svart på vitt nu att Emilias hjärtfel är ärftligt har aldrig fått något svar på det innan så det var skönt att få reda på att det faktiskt är så. Sen pratade vi om den berömda svininfluenssan och han sa att Emilia borde ta vaccin för hon kan bli sämmre än dom andra eftersom hon har ett sjukt hjärta men som är väldigt starkt ändå men för att undvika att hon blir akut dålig.Sen så har hon ju även astma så han tyckte att de var en bra ide att ge henne det och att hela familjen tog det för hennes skull.

Han kände på hennes fötter för att kolla så hon hade puls och sen så skrev han ut oss. Så vi var fria att gå när vi ville men regnet utanför det bara ÖSTE ner o då menar jag inte lite.Så dom snälla sköterskorna gick och hämtade lunch till Emilia på avdelningen så hon fick äta lite och sen så hade det slutat regna så vi kunde gå till parkeringen och bege oss hemmåt. Emilia var riktigt slut så hon somnade när jag satte henne i stolen och vi packade in vagnen i bilen. Hon sov hela vägen hem utan att klaga en sekund när vi prakerade bilen så vaknade hon bra tajming :D.

Väl hemma så har vi inte gjort något direkt umgåts med Casper och har pratat med Ingmari en sväng sen åkte hon hem och vi har tittat på bolibompa och ätit popcorne sen somnade Emilia vid 18.45 och Casper fick ta en dusch och sen somnade han ca 19.15 så nu ska jag bara sitta i soffan och njuta av att vara hemma jag känner mig väldigt trött idag men är nog för att alla spänningar har släppt som har legat och grott i huvudet ett tag. Imorgon så ska vi gå ner på något som heter bryggans dag om det inte regnar för mycket sen ska Johan iväg och hjälpa till med en trädgård så jag o barnen kommer att vara hemma o ta det lugnt så att Emilia får komma till ro ordentligt för hon är väldigt orolig o man får inte lämna henne men det förstår jag mycket väl. Så jag hoppas att lämningen på dagis kommer att gå bra kom just på att jag totalt glömde fråga om hon fick gå på dagis så jag ska ringa till dom på måndag och fråga.

Ha en bra kväll det ska jag ha i soffan med kuddarna :D
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: