2010-07-31
 12:15:29

Hej! Seg dag idag verkligen känner mig he...

Hej! Seg dag idag verkligen känner mig helt väck i kroppen och huvudet ska vi inte prata om. Sitter just nu i bilen och väntar på johan som är och hämtar hans byxor och emilias jacka som har blivit lagade. Har en massa som ska göras hemma men har inte orkat ta tag i något alls får köra på ikväll när barnen har somnat eller när vi kommer hem igen. Hoppas att ni får en riktigt bra dag. Kram

2010-07-30
 13:07:37

God middag vilket väder det är idag det ...

God middag vilket väder det är idag det blåser storm och regnet det bara öser ner i perioder. Jag har rast just nu har lagt på mig en sjukhus filt och tycker synd om mig själv :-) har så fruktansvärt ont i min mage och huvudet börjar göra sig till känna igen tog en alvedon till frukost och det börjar nog släppa helt nu känns det som. Förstår inte riktigt varför jag måste peta i mig dom för att fungera och jag har inte tid att gå till doktorn heller. Ska till optikern efter vi kommit hem ifrån våran semester så får jag se vad dom säger om det är synen det är fel på annars måste jag uppsöka doktorn :-( nej dags att återgå till jobbet bara några timmar kvar sen är jag ledig i 10dagar :-) ska bli skönt. Hoppas att ni har det bra. Kramar

2010-07-29
 10:30:54

Sovmorgon :D

Hej på er!

Idag öser regnet ner. Casper kom till oss när kl var 8.30 jag blev mäkta förvånad när jag såg vad kl var fick nästan lite panik och var tvungen att gå upp ganska snabbt men jag måste säga att det var ganska skönt med en sovmorgon :D var längesedan nu känns det som :D Det lönar sig att lägga Casper senare vissa gånger men det är inte alltid att det hjälper. Emilia hon nanar så gott på morgonen det är inte ofta hon väljer att stiga upp innan kl 08 på morgonen.

Vi har averkat frukost bestyren för ett tag sedan och nu sitter jag här i soffan och kollar på när Johan och barnen håller på och sågar i brädor till tv bänken barnen ska ivrigt hjälpa till och är nästan i vägen för Johan som ska såga. Hoppas att bänken gör framsteg under dagen under den tiden som vi hinner att greja med den för om ett tag ska vi åka till Jönköping och möta upp ett par vänner och få lite saker som vi glömde där i söndags som man inte kan vara utan :D

Nej nu ska jag försöka att piggna till lite.

2010-07-28
 08:37:28

God morgon!

Jag är hemsk på att inte uppdatera här i bloggen men jag har inte tid känns det som man har så mycket på gång så man blir tokig snart :S Men när man jobbar och så kommer man hem och är ganska trött eftersom det är ett väldigt tungt jobb jag har just nu rent kropsligt är det tungt. Har i flera dagar haft jätte ont i mitt huvud och det vill aldrig släppa helt och hållet jag vet inte vad de är men jobbigt är det i alla fall :(

Helgen i Lidköping var underbar och det tackar vi för vi hade jätte kul långt in på natten vilket resulterade i ganska få timmar med sömn eftersom Emilia valde att vakna mitt i natten och inte somna om direkt kan man ju förstå när det är mycket ljud och så och ett ställe som man inte känner igen riktigt. På måndag morgon satte vi oss alla i bilen och åkte iväg till Skövde och gick i en massa affärer och kollade medans Nicole var hos farbror doktorn sen åt vi på Max var himla gott men blev rörigt för Emilia ville inte riktigt sitta stilla om man säger som så.

Igår jobbade jag hela dagen känns det som i alla fall 7-16 så när jag kom hem så var jag trött och hade jätte ont i huvudet. Men vi grillade lite fintastek och potatis till middag var jätte gott tack älskling för maten :D Sen efter vi ätit satte vi oss i bilen för att göra ett besök på Coop bygg här i stan och köpte virke för att bygga våran nya tv hörna om man kan kalla det så :D Vet inte rtiktigt vad det heter men kommer att lägga upp bild på det när det är färdigt. Sen planterade jag om alla mina blommor tog sin lilla tid och det var precis att jorden räckte som jag hade men nu har jag ett par miljarder krukor med växter i som jag knappt vet vart jag ska göra av.haha.

Idag börjar jag jobba kl 17 känns långt att gå och vänta på att få gå till jobbet men då hinner jag greja lite här hemma med. Johan är ute och åker lastbil idag med en gammal klasskompis som han inte träffat på 6år så han tyckte det skulle bli roligt och det förstår jag dom har tydligen haft ganska roligt ihop om jag fattat det rätt.

Nej nu ska jag göra lite nytta och börja packa resväskorna för på söndag åker vi till Gullholmen och ska vara där 1 vecka det jobbiga när jag packar nu är att vi kan inte ha några lösa saker för vi parkerar våran bil på andra sidan på fastlandet så allt bagage måste vi ta på färjan eftersom det är en bilfri ö kommer kännas lite konstigt tror jag men det ordnar sig nog.

Ha en riktigt bra dag.

2010-07-25
 06:08:59

Förlåt

Ja jag lyser verkligen med min frånvaro just nu men det som står på min agenda är jobb för hela pengen så jag hinner inte med så mycet annat än att jobba. Ska snart cykla iväg till jobbet i ösregnet och hoppas att man inte blir jätte jätte blöt men det lär jag nog bli tur att jag har regn kläder säger jag då :D

Jag jobbar bara till kl 10 idag sen efter det ska jag trampa hem och vi ska sätta oss i bilen till Lidköping och hälsa på våra goa vänner som bor där. Tanken är att vi ska grilla och ha det trevligt tills på måndag men om vädret blir så här så får vi nog göra något annat än att grilla idag fast det kan ju spricka upp med om vi har tur.

Nej dags att bege sig till jobbet.Ha de bra.

2010-07-21
 10:07:41

Segt att vakna till liv idag

God morgon!

Fast jag har varit vaken en stund nu så känns det som om jag inte vill vakna till liv riktigt. Vaknade vid 05 av att en himla irriterande fluga höll på att klättra på mig i ansiktet och överallt sen kom Casper och tyckte att det var morgon men körde honom i säng igen och sa att det var mitt i natten men då påpekade han att det var så ljust ute men han fick till svar att det är bara för att de är sommar. Så han gick in till sin säng och han somnade vackert om där :D Och sov till kl var nästan 9. Emilia kom till mig och la sig när kl var 07 så jag fick ligga som en påse nötter mellan Emilia och Johan så när Casper kom vart det för mycket och då klev jag upp i stället för att ligga där och få ont.

Nu har Johan varit borta i en timme och kör en massa skräp till tippen hos farbrorn vi brukar hjälpa så jag vet inte ritkigt när han kommer hem igen. Men när han gör det ska vi packa in oss i bilen och åka till Hovsnäs och fiska lite.

Hoppas att ni får en bra dag.

2010-07-19
 20:24:08

Semester kort :D

Har nu suttit och gått igenom alla kort som vi tog på semestern och det blev totalt nästan 500 kort :O men det är många fina och bra kort så jag är nöjd.

Har suttit och laddat in dom på min pixbox sida för jag orkade inte lägga in dom här tar sån tid och plats.
Här kommer länken Pixbox komentera gärna korten kan vara skoj :D

2010-07-19
 19:21:07

Hemma i vardagen igen!

God kväll!

Ja igår kom vi hem till vardagen igen kändes inte kul när vi rullade in igen både jag och Johan sa det att vi åker igen vill helt klart bo vid kusten nära havet är en helt annan idyll där. Kommer inom några år att bege oss till något ställe vid kusten och bo sätta oss där.Gårdagen bestod mest av att sitta i bilen ett besök på mc donalds i Stenungssund och äta lite fast det var lite jobbigt för Emilias små ben var fulla av spring efter att ha suttit i bilen i nästan 2 timmar.

Idag har jag jobbat och efter jobbet så har vi varit barnvakt åt Jonathan hela dagen och nu ska snart Johan och Casper bege sig hem till Emma för att lägga honom och sova i sin egen säng. Så kommer att få huset för mig självh här en stund då ska jag passa på att ställa mig i en dusch hände en massa på jobbet idag som kräver att jag måste duscha.

Imorgon ska vi bege oss till Jönköping efter jobbet och kolla på soffor som vi ev ska köpa lite längre fram när jag får lite mera i lön och om det blir så mycket som jag tänkt mig att det blir.  Sen ska vi göra ett besök på biltema och köpa ett fiskespö till mig och en massa drag till båda spöna ska bli kul :D Nej nu ska jag göra i ordning lite här.

Ha de bra.

2010-07-18
 11:33:19

God middag! Nu sitter vi i bilen på väg ...

God middag! Nu sitter vi i bilen på väg hem med full bil till max jösses säger jag bara vad saker det blir. Idag regnar det lite på oss men inte så farligt om man kollar bort i horisonten där är det kol svart ser ut som det börjar blixtra och dundra när som. Casper ville inte alls åka hem han blev jätte ledsen när han förstod att vi faktiskt skulle åka hem. Hoppas att ni alla får en bra dag. Kramar

2010-07-17
 19:29:26

Puh vilken dag. Har varit varmt och moln h...

Puh vilken dag. Har varit varmt och moln hela dagen med regn hot men ännu har inget kommit och var kolsvart på himlen innan tänkte att nu brakar det lös ordentligt men det försvann helt och hållet nu är det lite blått och lite kyligt i vinden. Håller på och packar ner alla kläder och sånt igen känns som vi kom precis. Men ska ändå bli skönt att komma hem borta bra men hemma bäst :-) ha en bra kväll. Kramar

2010-07-17
 12:50:12

God middag! Nu sitter vi i bilen och letar...

God middag! Nu sitter vi i bilen och letar parkering för att gå på båtarna som går över till smögen för att göra bryggan en sista gång och kolla på sjöräddningens dag som är idag. Har laddat kameran och hoppas få lite kort som jag kommer att visa när jag kommit hem för att ladda upp med det mobila går knappt. Solen börjar bryta igenom här nu men är väldigt varierande väder. Ha en riktigt bra dag. Kramar

2010-07-16
 23:36:54

God kväll el god natt :-) idag har daget ...

God kväll el god natt :-) idag har daget bestått av sol och bad och en tur på tu man hand på kvällen. Solen har lyst så vackert hela dagen så nu är vi alla bruna och fina igen :-) ligger i sängen och ska sova nu om det går i värmen är 25 grader i sov rummet. Kram och god natt

2010-07-15
 11:15:33

Hejsan! Idag är det tråk väder till tus...

Hejsan! Idag är det tråk väder till tusen har regnat hela morgonen men det verkar som det ska klarna upp har blåst kuling här på morgonen och johan är på havet och fiskar får se hur han mår när han kommer tillbaka. Nu är vi på väg till affären och ska köpa lite som fattas till lunchen som idag kommer att bestå av tacos :-) ha det bra. Kramar

2010-07-14
 21:35:15

God kväll! Vilken dag har hunnit med mass...

God kväll! Vilken dag har hunnit med massor, vaknade tidigt i morse ställde oss och diskade en himla disk. Sen så avnjöt vi frukosten ute på taket :-) sen åkte svärmor och gjorde smögen osäker och vi packade in oss i bilen och begav oss till Lysekil och besökte havets hus där hade dom en himla massa roliga fiskar och sen fick man klappa och känna på olika arter som lever i havet. Sen åkte vi hem och fick lite mat i våra magar sen blev det en tur till badet och det var inte jätte kul eftersom det var bränn maneter överallt. Sen begav även vi oss till smögen för att göra bryggan osäker flytvästar på barnen och det gick riktigt bra. Sen köpte vi med oss krabba med oss hem och johan vann räkor på lotteriet så nu har vi precis ätit allt detta och det var så gott så man kan dö :-) imorgon ska johan iväg och fiska igen och om vädret tillåter ska svärmor och jag o trollen åka båt till ett ställe här i närheten om vädret tillåter. Nu ska jag snart in i en varm dusch sen sova. Ha det bra. Kramar

2010-07-13
 09:10:34

SMS-inlägg

20100713203 (MMS)

2010-07-13
 07:41:23

God morgon! Efter en hektisk morgon så si...

God morgon! Efter en hektisk morgon så sitter vi nu i bilen på väg till strömstad för att checka in på båten för att sedan åka till Norge och kolla där hela dagen kommer att vara tillbaka i sverige runt 20.30 tror jag att det var. Ha en riktigt bra dag. Kramar

2010-07-12
 23:14:44

SMS-inlägg

20100712199 (MMS)

2010-07-11
 13:07:11

Nu har vi nått destinationen :-) är mule...

Nu har vi nått destinationen :-) är mulet och kvavt som tusan. Gpsn spelade oss ett spratt och visade fel väg men denna var både bättre och snabbare :-) nej nu faller det regn droppar ifrån skyn :-( ha det bra hörs säkert senare :-) kram

2010-07-11
 10:25:56

God morgon fast känns som god middag för...

God morgon fast känns som god middag för jag vaknade kl 6 och hade väldiga svårigheter att somna om. Men nu sitter vi i alla fall i bilen på väg emot vårat resmål kommer att vara framme efter lunch någon gång men vi har ingen panik får tillträde kl 15 så vi har gott om tid. Så jobbigt bara att våran ac verkar ha pajat kommer nästan bara varm luft ur systemet. Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag :-) kramar

2010-07-10
 23:15:53

God kväll! Varit väldigt varmt idag jös...

God kväll! Varit väldigt varmt idag jösses var inte lätt att hitta motivationen till att packa klart allt men efter en liten tur till stan för att inhandla saker på systemet och sen köpte vi frukt på lidl och mera saft går verkligen åt i mängder nu när det är så varmt. Jag har varit på bio ikväll med Emma var jätte bra film fast hade inte väntat mig något annat heller :-) såg eclips nu väntar jag på den 4e filmen ska komma så man får se resten. Nu ligger jag i sängen och ska snart försöka stänga mina ögon och hoppas att huvudvärken försvinner under natten. Imorgon blir det salt bad längtar så jag dör :-) ska bli skönt att få miljö ombyte och få se västkusten igen :-) vet att jag är tjatig. Haha god natt mina kära. Kram

2010-07-10
 08:25:37

Operation packning och städning idag

God morgon!

Har sovit som en kratta i natt fy hemskt när man inte kan somna ordentligt men tror att de är för mycket som snurrar i skallen och sen jobbade jag ju igår kväll och då blir det alltid svårt att varva ner innan man lägger sig tycker jag. Jag la mig ändå vid 22 men kunde inte somna innan kl var 00 sen kom Casper till mig vid 02 och la sig där en stund men han höll på och göra mig galen han har nämnligen börjat gnisla tänder när han sover hua rös i hela kroppen så jag ledsnade på honom efter en liten stund så han fick gå och lägga sig i sin säng igen. Kl 06 ringde Johans klocka och han steg upp och vid 07 satte han sig i bilen och åkte iväg till falkenberg där han ska tillbringa hela dagen. Jag ska försöka att styra upp den sista packningen och måste en sväng på stan och besöka systemet vill ha en box med vin med oss för det är gott att ha till skaldjur :D och sen så blir det hem att greja ännu mera för idag måste jag ju bli färdig. Ikväll ska jag gå på bio och jag vet inte när jag gjorde det sist :D Ska bli så kul och spännande och se vad denna filmen har att erbjuda blir Eclipse :D

Nej nu måste jag greja vidare innan jag blir helt försoffad i stolen här.

Ha en riktigt bra dag.

KRAMAR
 13:15:21

Hemma igen

Hej nu är vi hemma igen

Det var inget av i foten och varför hon haltar det vet dom inte men ska avakta och se om det inte blir bättre så ska vi höra av oss igen i nästa vecka skulle ringa till vårdcentralen här i stan så fick vi se vad dom ska göra. Nu ska jag laga mat och sen åka och jobba känner inte för det men det går över när man kommer dit.

Ha en bra dag.

10:55:41

Sitter och väntar på röntgen nu för att va...

Sitter och väntar på röntgen nu för att vara säker på att foten inte har någon spricka eller så. Alltid är det något som händer i denna familjen. Haha kram

09:07:16

Hej på er!

Har sovit ganska gott i natt dock sover jag så himla hårt när jag väl sover så när jag vaknar så känner jag mig knappt utvilad på morgonen bara för det. Idag ska jag gå till ams och få ett papper på skrivet och sen kl 10.30 ska vi vara på vårdcentralen och  sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra blir nog att laga lite käk ikväll så jobbar jag mellan 15.30-21 sen är jag ledig i över 1 vecka :D ganska skönt faktiskt fast jag inte jobbat så länge. DOm säger ju att det ska bli kanon varmt nästa vecka jag hoppas att vi får det fina vädret i kungshamn här är ett smakprov på vart vi ska vara denna hamnen ligger precis nedanför vårat hus som vi har hyrt, Casper han frågar varje dag mamma när ska vi åka till Kungshamn nu är det nära säger han när man säger vad de är för dag idag :D

Fisketången heter detta ställe

Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag.
2010-07-08
 21:34:40

God kväll!

Idag har jag inte gjort mycket vettigt känns det som har inte haft någon ork alls till att göra något efter att jag kom hem. Kl 05.30 ringde väckar klockan och ville ha min uppmärksamhet och det var bara till att gilla läget och kliva upp fast det tog emot vill jag lova kände mig jätte trött men när jag väl kom upp så var det ingen fara då var jag pigg och glad :D Kl 06.40 gick bussen till Borås som skulle ta oss till sjukhuset och väl där så har jag bara väntat på att hon skulle bli klar och vid kl 13 var vi hemma igen och allt gick bra skönt. Kollade på New moon när jag satt där och väntade gud så bra den var fast jag såg inte skärmen jätte bra för det blänkte så när det var så ljust men på lördag har jag bokat biljetter för att se Eclipse bara MÅSTE se den :D dom filmerna är verkligen beroende framkallade.hehe.

Sen när jag kom hem så la jag mig lite på soffan och slumrade i 30 minuter till o från medans Johan var på vårdcentralen och sökte för sitt magont men dom vet inte vad de är nu heller men ska äta omeprazol i 4 veckor och hoppas att det ger resultat. sen åkte vi till Johans jobb och var där tills det var dags att hämta barnen på dagis och sen så åkte vi ut till Hallgrens och tvättade bilen så den skulle bli semester fin :D Sen lagade vi lite enkel middag blev korv och makaroner idag sen åkte Johan iväg och kom inte hem förns kl var 20.00 och då hade barnen lagt sig och jag satt och grejade med kort och skulle byta i ramarna så nu har jag gjort fint på tv bänken med nya kort i så får se hur länge dom får stå där utan att någon gör sönder dom. Tack och lov så är det ju plast och inte glas ramar det är bra med att köpa på ikea :D

Nej nu ska jag snart hoppa in i en dusch och sen ska jag sova imorgon ska jag ringa vårdcentralen åt Emilia för hon haltar har gjort det sedan i tisdags kväll och hon säger att hon har ont och pekar på sin höger fot så ska ringa upp så dom får kika på den så det inte har blivit något tokigt i den.

Ha en bra kväll.

2010-07-07
 22:11:53

För mycket att göra för att blogga just nu

God kväll eller God natt :D

Ja exakt som rubriken lyder så har jag för mycket att göra för att kunna sätta mig och blogga ordentligt har inte orken och tiden just nu men nu tänkte jag att jag måste gå in och uppdatera lite :D Dagarna består av jobb och packning för på söndag åker vi till kära Kungshamn och jag längtar något så enormt så jag kan spricka :D Ska bli härligt att komma iväg. Imorgon ska jag med en god vän till Borås och vara med henne på sjukhuset för hon ska göra en operation och jag blir nog där hela dagen tror jag det får vi se hur lång tid det tar men vill vara där med henne och då får det ta den tid det tar :D Kommer att ta med mig datorn som kommer att rulla några filmer på så jag har något att göra under tiden.hehe.

Nej nu ska jag ta och tvinga in min man i duschen så han kan ringa till vårdcentralen imorgon.

Ha det bra.

2010-07-03
 23:17:43

Oj oj vilken dag. Jag skojar nog inte när...

Oj oj vilken dag. Jag skojar nog inte när jag säger att idag var årets varmaste dag mätaren visade på över 30plus när solen var som varmast gick inte att vara ute inte inne heller för det var lika varmt. Det var en pina att gå inne och jobba vill jag lova. Jobbade till 10först sen åkte vi och badade en sväng passade på att ta första doppet var riktigt skönt. Emilia är som en vilde i vattnet sen var det dags att stressa vidare för att jobba igen. Sen när jag kom hem har vi inte gjort något alls. Nu ligger jag i sängen borde sova eftersom jag börjar kl 7 imorgon men är så varmt i sovrummet. God natt hoppas ni haft en bra dag. Kramar

2010-07-02
 23:12:21

Det märks att det är sommar hemmet förf...

Det märks att det är sommar hemmet förfaller och man är ute hela dagarna till sena kvällen. Idag har vi varit i borås och varit lite på öb och sen var vi till halens fynd butik och där gjorde vi värsta kapet till emilia en skrållan docka till henne för under 200lappen hon blev jätte glad och tyckte det var jätte skoj när den pratade den kommer att få åka med på semestern i alla fall :-) nej nu måste jag sova ska upp kl05.30 imorgon ska jobba till 10 sen börjar jag kl 14-19.30 sen jobbar jag söndag med då 7-16.30 kommer vara lagom död på tisdag då jag har en ledig dag börjar kl 17på onsdag så det känns rätt skönt :-) god natt. Kram