2009-08-20
 21:27:33

Oj oj vilken låååång dag

God kväll!

jag känner mig väldigt seg just nu måste jag säga men de är väl kanske inte så konstigt när man har varit med om en massa som vi har varit idag.kl 10.30 åkte vi tillbaka till sjukhuset och kl 11.30 fick vi komma upp till Emilia på uppvaket och sitta där i ca 1 timme och sen vaknade hon och vi fick komma ner till avdelningen igen och där har hon sovit om vartannat och varit vaken en del men mestadels så har hon varit ganska trött o sovit hon har inte fått vara upp på benen och gått på 8 timmar så på slutet så var det lite kämpigt att få henne o vara i vagnen eftersom hon ville ju gå själv. Men pga blödningsrisken i ljumskarna så får man inte göra det eftersom dom har varit inne i både artärer och vener på henne så kan de lätt spricka upp och blöda om man går på det för tidigt. Det har varit en massa kontroller på henne varje halvtimme i 4 timmar Emilia blev lite less på sköterskorna till slut men det var ju för hennes bästa men hon är lite för liten för att fatta det :D

Vid 16 tiden fick vi komma upp på den avdelningen vi var på när Emilia opererades första gången och vi fick till o med samma rum snacka om ironi kändes väldigt konstigt att vara där igen faktiskt men man vande sig till slut Emilia var väldigt pigg uppe på avdelningen och satt och målade med vatten färger och lekte med lera och grejade men sen tappade hon tålamodet vid 18 tiden och ville verkligen upp o gå men dom sa att ni måste vänta till kl 19 o sen när klockan var 19 så sprang Emilia omkring som en galning :D sen fick vi åka tillbaka till hotellet för att äta kvällsmat och Emilia var väldigt trött under den tiden och tjatade flera gånger om att hon ville nana som hon säger. Sen när vi kom in på rummet så la vi henne i sin säng och hon somnade på två röda och har inte sagt ett ord sedan dess.

Operatioen har gått bra i övrigt läkaren fick gjrot det han ville och trycket vi klaffen ska vara 0 igentligen men Emilia hade 40 i trycksklinnad och 50 är gränsen dom har för att dom ska göra en operation på dom men nu är trycket nere i 18 så Emilia kommer troligen att behöva göra om detta igen men då kommer dom att koppla om och byta klaff med lungklaffen och sätta in en klaff ifrån en avliden om det kommer att bli aktuellt så får man ta det då. Nu ska jag gå o lägga mig känner mig sjukt trött. Kommer att lägga in bilder på facebook när jag har skrivit klart detta så jag lägger in aderssen när jag är klar.

Kram o tack för alla lycko önskningar vi har fått idag det betyder mycket. kram igen


Pappa Morfar till Emilia

Hej tack för bra info bra att veta vad som händer när man är långt bort lycka till i framtiden att allt går bra Pappa



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: