2009-08-06
 11:45:04

Solsken idag med

God middag!

Här skiner solen som tusan och gjorde det redan imorse när jag cyklade iväg till dagis med barnen hade ett jätte dilemma vad jag skulle ta på dom för det är ju lite kallt på morgonen men det blev klänning och en tunika för Emilia och ett par shorts under och Casper fick linne,shorts och en långärmad plus att han tog med sig sin fleece jacka. Emilia blev som vanligt ledsen när jag lämnade henne men det går över så snabbt så jag är inte orolig ett dugg men det är ju inte dom ordinarie fröknarna just nu så det blir bättre nästa vecka är inte så många barn som har börjat ännu så då har dom slagit ihop alla barn till en enda stor grupp. Casper tycker att de är lite konstigt att jag ska lämna honom på speldosan med Emilia men det kommer att gå bra o lämna över sedan på andra stället för han har inte blivit ledsen en enda gång när jag ska lämna honom så att han trivs på dagis är inte att tveka på så jag hoppas att det inte kommer något bakslag det har hänt flera gånger men det behöver det ju inte göra nu.

Idag har jag städat lite i köket när jag kom hem var masa disk som vanligt sen så har jag lagt kyckling i marinad och vi tänkte passa på att grilla ikväll när det är fint väder Johan är ju ledig imorgon med så om det blir lite sent för barnen eller oss det gör inget för då kanske dom sover bättre på natten o lite längre på morgonen hoppas kan man ju alltid. Nu ska jag snart gå ut på stan och möta ida ska inte göra något speciellt utan bara komma ut lite. Sen är det dags att hämta mina busfrön igen och sen är det full fart till kvällen kommer. Emilia lär väl röja loss som vanligt när vi kommer hem hon har så himla mycket energi när hon kommer hem så hon blir arg i stället. Det är väl bara för att visa att hon inte vill bli lämnad på dagis. Casper har med varit sån och det går över det med men inte så kul när hon håller på o river i tavlorna på väggen osv.

Ha en bra dag i solen.
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: