2009-12-21
 19:22:11

Hektiska dagar innan jul

God kväll!

Igår blev det inget bloggande för  krafterna tog slut efter vi var i Jönköping och handlade julklappar men det är så himla typiskt att de man vill ha var slut så det kommer vi att få köpa efter jul i stället men det gör inget vi fick ihop lite saker i alla fall o dom blir ju glada för så lite. När vi kom hem så åt vi en familjepizza och sedan var vi med barnen och svärmor var här ända till klockan var 21 satte upp lite gardinstänger i hallen ovanför dörren eftersom de är så himla dåligt isolerat så hörs allt man säger ut i trapphuset och sen våran dörr i vardagsrummet där drar de så kallt så det är hemskt så nu har det blivit lite varmare i alla fall här inne.

Idag har vi jobbat och varit på praktiken och det har varit kallt nästan -20 hela dagen nu är det inte så mycket ute och det snöar lite lätt men de thar nog avtagit lite nu men mysigt i alla fall. Barnen var hemskt griniga efter dagis så vi har tagit det lugnt och kollat på bilibompa och nu har jag lagt dom små grynen Johan är och tömmer fårådet på den gamla lägenheten och det är slutbesiktning imorgon kul att se om den går igenom.

Idag så har jag lagt Casper utan napp för dom senaste nätterna har så han inte haft den när han har sovit utan bara när han somnar in och nu har han hela sängen full av nallar och docka och han har inte kommit upp ännu så det ska bli kul att se om han kan somna utan protester vi har diskuterat de och han lovade att han inte skulle tjata om nappen så jag håller mina tummar hårt att han kan sluta med den för det vore så himla skönt..

Nu ska jag gå och värma lite glögg och sätta mig i soffan och kolla på tv och invänta att Johan kommer hem igen. Imorgon är det sista dagen på praktiken för i år och sen börjar jag igen den 11 januari så på onsdag ska jag nog knalla ner till stan för att se om jag kan hitta någon mera klapp till Emilia och sen måste vi handla julmaten med. Får höra med farmor om hon kan ta barnen lite så man får handlat de man behöver ha.

Ha en riktigt bra kväll.

Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: