2009-12-13
 19:50:34

Lucia!

God kväll!

Idag vaknade vi vid 7 tiden och då satte jag igång med att tvätta sedan åt vi frukost vid 8 tiden och sen har vi grejat här hemma och Johan har gjort om i källar förådet och sen så hag jag o svärmor bakat lussebullar vart goa man får äta dom med andakt eftersom saffranet var så himla dyrt. Sen var det till att göra lunch mitt i alla med blev köttfärsås och makaroner o kokta grönsaker det vart gott faktiskt men måste verkligen köpa nya kryddor ekar tomt i kryddhyllan.

Sen har vi fikat på våra lussebullar och sen så har vi grejat här hemma som vanligt känns det som men börjar bli ganska färdiga nu bara sovrummet och lite små saker i vardagsrummet som ska på plats. vid 17 tiden knatade vi ner till torget och kollade på kröningen av lucia var kallt men mysigt.Emilia är verkligen rädd för tomtar hon får panik när hon ser en och nu var det en brandbil full av tomtar och lucia tåget. Hon blev så rädd så hon skakade och blev helt paralyserad så ska vi ner på stan något mera nu innan jul så får vi dela upp oss så hon slipper bli så himla rädd.

Nu ska jag kolla vidare på kalla fakta sen ska jag ta och hämta kameran och lägga in lite kort i datorn o lägga ut på bloggen har lovat länge nu att de ska komma kort på lägenheten kan visa dom rummen som är klara i stort sett i alla fall.

Ha en bra kväll.

Kram


Ida

Stackarn som är så rädd för tomten. Wille är fortfarande det, hoppar upp i famnen. :)



PUBLICERAT: 2009-12-13, 21:47:51 | URL: http://idalovdahl.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: