2009-02-08
 10:35:55

Morning!!

God morgon!

Även om jag varit vaken en bra stund så har jag inte haft tid att skriva innan. Mycket med barnen på morgonen. Idag vaknade lille Casper klockan 05.30 då blir man lite trött. Spceiellt när jag fick och la mig sent själv men sånt man får skylla sig själv för. Men jag fick sova en stund(vila) till för Casper satt och kollade på Dora på tvn. Emilia  vaknade vid 9tiden imorse och det var ju bra för henne med eftersom hon stökade lite igår med en hemsk hosta.

Idag håller jag på och tvättar igen.suck. Men det tar aldrig slut någon gång. Men nu är det mest handukar och lakan som man alltid väntar med men inte så himla kul när tvättkorgen är halv full när man tvättat klart bara för att alla lakan och handukar tar upp hela korgen. Tur att vi har två st har ställt in en korg på toaletten här nere bara för att man ska slippa få kläder överallt eftersom det händer olyckor med kisseri osv för Casper i mellan åt. Då är det väldigt skönt och smidigt att slippa gå upp med alla kläder som är smutsiga och kan lägga dom direkt i korgen. SKulle behöva diska men det tar jag senare orkar inte det just nu och det är nästan omöjligt när Emilia är vaken eftersom hon klättrar in i maskinen. Så får ta det när hon sover middag.

Igår konstaterade jag att hennes overall är för liten så det kändes inte så himla kul eftersom vi bara haft den i drygt 2 månader och dom är ju inte så himla billiga. Sen så känns det som om säsongen snart är over och då vill man inte gå och köpa nytt. Ida skulle leta efter om Tim hade någon gammal overall som vi kunde låna så jag hoppas det. Hittade en som Casper har haft när han var mindre men den var det nästan inget foder i så hon kommer nog att frysa i den. Men i värsta fall så får man klä på henne mera under men känns lite klumpigt det med.

Det har snöat här i natt fast det verkar ha blaskat bort lika snabbt.Men Johan är i alla fall och skottar snö åt det gamla paret vi brukar vara hos för det kommer alltid mera snö där uppe än det gör här eftersom det ligger högre. Sen pratade vi om att vi skulle åka till europris och kolla lite behöver köpa tvättmedel så lika bra att passa på medans affären finns kvar så man får köpa på sig en hel del eftersom det tvättmedlet inte finns någon annanstans än där.

Ha det bra så hörs vi senare.

KRAM



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: