2009-01-03
 12:00:38

God Middag!

Hejsan!

Inatt så var det en lugn natt. trodde jag ända tills Johan frågade mig om jag hade hört Emilia babbla i natt. Nej svarade jag lite förvånat måste sovit extremt hårt. Tur att Johan vaknade i alla fall. Halv sex vaknade jag av att Casper låg i sin säng och ropade på mig. Förstod direkt att det var något för annars brukar han komma upp,och det visar sig att han hade kissat i sängen gnällde över att det var blött så tog vi av alla blöta kläder satte på ett par nya kallingar och sen gick han på toa för han var mera kissnödig sa han. Sen somnade han om och det hör inte till vanligheterna att han gör det och halv nio vaknade han igen :O så vi fick en rejäl sovmorgon idag och det var behövligt. Casper låg i fotänden och kollade på nalle puh en stund och sen vaknade Emilia tio. Så nu är här full fart. Johan och Casper ska gå ner i källaren och köra våran gammla frys som står där nere och alla våra gammla vagnar som bara står och tar en massa plats för är oerhärt rörigt där nere just nu efter det att vi har rivit ur det två gånger nu efter våran jakt på skridskorna. Så man kan ju hoppas att dom gör något fynd när dom är där nere o river.

Annars idag blir det lugnt ska köpa ett paket med blöjor till Emilia bara annars vet jag inte. Ove ringde igår och dom skulle ev komma förbi en sväng idag så får se om dom kikar förbi eller om vi ses ute en sväng. Just nu sitter jag och tittar på Emilia som går omkring och håller sig i väggarna och kämpar med sin gåvagn men än så länge har hon inte blivit sur för att det inte går. Men det är så himla kul att se henne hon går utmed allt väggar stolar osv allt som man kan hålla sig i. Ibland tar hon några steg i mellan möblerna men det är inte ofta. Hon måste vara väldigt osäker ännu. Men är kul att hon har börjat förflytta sig hon är ju ändå 15månader så hon borde ju lära sig gå snart. Farmor hade som mål att när hon fyller 65 skulle hon kunna gå men det återstår att se om hon går innan den 31 januari.

Nu vill Emilia ha hjälp med sin kärra har fastnat så ska ta henne och forstätta greja i köket med disken som återstår.
Kram o hej och ha en bra dag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: