2009-01-28
 19:29:16

Hemma igen!

Hej!

Nu är vi hemma igen efter några timmars resande som gick jätte bra fick hjälp i Arboga av en jätte snäll dam som inte alls skulle in i samma vagn som jag men det var snällt tack så mycket :D i Arboga så somnade Emilia i vagnen och sov ca 45 minuter och var en go o glad tjej hela resan vi satt och lekte med Caspers bilar och var i lekvagnen. När vi skulle gå av tåget fick jag hjälp av en tjej som satt i samma vagn frågade konduktören och han skulle hjälpa mig men hon erbjöd sig i stället och det var med väldigt snällt endel bryr sig inte alls om man behöver hjälp eller inte.

När jag stod och pratade med konduktören så lyckades han göra något med sin väska så det flög 20 lappar över hela golvet och han märkte inte det heller och en kille bakom honom ropade hallå konduktören du tappade något. Det var en bra komentar tycker jag. Det var minst 2000kr i bara 20 lappar för det var en himla massa. har nog aldrig sett så många innan på en o samma gång.

Johan stod på perongen och väntade på oss och Casper blev jätte glad över att se honom och det blev Emilia med. Efter vi hade satt oss i bilen åkte vi till mc donalds och skulle äta. Hade två gratis mål där så tänkte passa på. Vi sitter och äter i godanro Emilia leker med bollarna på hennes matstol. Sen helt plötsligt gnäller hon till och jag tittade på henne då började hela Emilia skaka och hon blev alldeles runt läpparna. Jaha tänkte jag då var det dags igen. Så slet uppe henne ur stolen och in på toaletten och tog temp som jag lyckligtvis hade i skötväskan. Mycke riktigt den visade 38.4 så gav ipren och väntade på att det skulle gå över.

Denna feber krampen var värre än dom hon har haft innan för hon krampade mera eller vad man ska säga.Efter ca 10-15 minuter så sa vi att vi åker till sjukhuset in på akuten med henne för så här kan vi ju inte åka hem.Men under tiden vi plockade i ordning på det vi hade ätit osv så slutade hon att krampa. Det är så himla äckligt när hon gör så och att gå ifrån ingen feber till att få skyhög.

När vi sen var hemma så märkte jag hon var väldigt stånkig osv så kollade jag tempen igen och då visade den 40 så inte undra på att hon fick en sån kramp. Men det som förvånar mig mest är att hon inte svarar så bra på ipren eller alvedon. Men efter denna händelsen kommer jag nog att låta alvedon och ipren ligga kvar i skötväskan för säkerhetsskull. Nu sover hon gott i alla fall och jag ligger här i soffan och bloggar.

Casper ligger upp i sin säng och babblar ännu men jag hopppas att han somnar snart. Men hade mycket att prata med farmor om som kom på ett sanbbt besök efter mycket tjat ifrån Casper att han ville träffa farmor.stackarn har väl saknat henne massor tydligen eftersom han tjatade så.

Ska nu kolla lite på tv men ha en bra kväll!

Kram och god kväll



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: