2009-01-29
 20:22:52

Kväller igen!

God kväll!

Tänk vad dagarna går alledels för fort tycker jag ibland. Efter vårat besök gått så åt vi som sagt lite sen lunch så vaknade Emilia och ville komma upp så hon fick lite och äta och sedan så lekte vi där uppe en bra stund tror vi var där i 2 timmar. Casper skulle först inte vara med för han satt och kollade på musse pigg på film han har inte kollat på sina filmer på 1v och då hinner man tydligen sakna dom massor :D

Men efter ett bra tag så kom han i alla fall upp och lekte med oss. Vi satt och pusslade en bra stund fick för mig att jag skulle gå igenom alla han hade för har inte gjort det på länge. Som jag misstänkte så fattades det 1bit i ett pussel sen var alla hela och det var ju ett bra resultat i alla fall. Sen kom Johan hem ifrån jobbet och gjorde oss sällskap och sen gick jag ner och lagade mat blev enkelt med fulkorns makaroner och mini köttbullar popplets tror jag dom hette :S  med rivna morötter till enkelt men väldigt gott. Sen var det bolibompa som gällde för Casper som knappt kunde hålla sig vaken.

Sen slängde vi barnen i säng klockan sju och dom sover gott ännu. Direkt efter dom somnat gick jag ut och tog en promenad på ca 30 minuter sammanlagt gick in på willys och köpte en mjölk och lite frysta hallon med vanilj visp som vi nu har fikat på var faktiskt väldigt gott. Men något jag blev sugen på att testa är smoties(stavas det så) min syster pratar mycket om det i hennes blogg i mellan åt och jag vet inte ens hur man gör det :S men får ta och leta upp det någonstans.
Jag har bestämt mig för att försöka att plocka bort allt onödigt godis och ta tex frukt och bär i stället för om jag ska kunna hålla min vikt nedgång så måste jag tänka på vad jag stoppar i mig. Men jag vill inte påstå att jag har vräkt i mig godis dom senaste månaderna men visst äter man onyttigt ibland och det känns som om jag har tröttnat på godis kan man någonsin göra det? Bara det där jäkla suget som finns efter något sött. Idag gick jag och rev i skåpet och hittade inget men tillslut skalade jag mig en morot och suget försvann faktiskt för stunden.

Nu ska jag kika vidare på tvn svårt att välja vad man ska titta på när det går två bra program samtidigt.

Kramis!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: