2009-07-30
 19:45:35

Ett regningt besök på djurparken

God kväll!

Imorse när vi vaknade bestämde vi oss för att packa in oss i bilen och bege oss till djurparken kände att vi ville avsluta semestern med en familje utflyckt så efter frukosten åkte vi till ett soligt Borås men ju längre vi var där inne så vart det svartare o svartare tillslut så gick det inte längre himlen brast ut i regnskurar som hette duga. Eftersom det var så fint väder när vi åkte hemifrån så tog vi inga regnkläder med till barnen Casper blev blöt o Emilia blev med blöt fast hon satt i vagnen. Men dom klagade inte i alla fall =) Emilia tyckte det var väldigt skoj att titta på alla djuren gick omkring och kollade på dom o sa hej hela tiden =) något nytt som dom hade i år var att det var mini grisar inne på den lilla bondgården som man kunde klappa. Väl där inne så gick det knappt att få ut ungarna därifrån.

Casper han fastnade sedan i en jätte lekpark som han åkte en jätte kana flera gånger om. Men det är ju för deras skull man åker dit så det var bra med att han fick leka av sig lite så han förhoppningsvis sover gott i natt. Det har han däremot inte gjort denna natten som var han var nog uppe 10 gånger tror jag o ville de ena o det andra tillslut så somnade han o då var nog klockan 3 eller 4a. Emilia låg och pratade lite i sitt rum med och blev störd av Caspers springande fram o tillbaka så hon somnade nog med om när klockan var vid 3 tiden tror jag.

Efter vi varit på djurparken så åkte vi till knalleland och kikade lite var ner på eko hallen men först tog vi ett besök på mc donalds och det var gott men man blir dock inte mätt så länge på det tycker jag. Sen gick vi till en spelbutik och kollade lite på playstation 2 spel men finns en hel del man skulle vilja köpa om man säger så. Blir nog perfekt att önska sig sånt till när Casper fyller år o julklapp osv. Sen gick vi in i en affär som kallades present knallen där fyndade jag en jätte fin ljuslyckta och ett blockljus för 40 kr så nu står den här på bordet i vardagsrummet och jag känner mig nöjd med dagen trots att vi såg ut som dränkta katter allihopa men det var en bra avslutning på semestern eftersom på måndag börjar allvaret igen med hämta o lämna på dagis. Johan jobbar och jag ska väl börja plugga hoppas jag men det har kört ihop sig lite med tanke på Emilias operation o det var då jag skulle varit i skolan på upprop men Emilia får ju gå i första hand men ska ringa på måndag till dom o prata med dom för då är deras semester slut.

Nu ska jag o Johan titta på sommar med Ernst och sen ska vi kolla på en film som vi har tänkt hela veckan men har inte blivit av så nu tänkte vi göra det för är nog inget speciellt på tvn annars idag vad jag vet. Ska ladda in kort senare på min bilderdagbok för jag glömde kameran i bilen så kan inte göra det nu :(

Ha det så bra
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: