2009-06-10
 22:58:24

En vanlig tisdag som slutade i ambulans till borås

God kväll!

Jag är grymt trött så ska försöka skriva ner lite om vad som hände igår vid 17 tiden var längesedan jag blev så rädd. Vi satt och åt middag när Emilia började bara stirra rätt ut i luften alltså helt borta sen börjar hon kräkas en massa sen slutade hon och var ändå almänt påverkad så jag frågade Emilia om hon var klar och hon fick gå ner på golvet men hon bara la sig där och låg helt stilla jag skulle gå upp med Casper och sätta honom i badkaret o frågade om hon ville följa med upp fick inget direkt svar men hon blev väldigt ledsen när jag var på väg upp så gick o lyfte upp henne och satte henne i Caspers sacko säck o började greja med Casper då hon börjar spy igen och då blir hon helt okontaktbar och ögonen bara rullar runt på henne. Hon höll på så ett tag o ringde sedan vårdcentralen och dom hänvisade till ambulans så sagt och gjort så ringde jag sos och ambulansen var här på 5 minuter och Emilia var väl lite piggare när dom kom men väldigt grå/blek o spydde fortfarande.

Dom bestämde sig för att vi skulle få åka med till Borås och när vi väl var där inne så fick vi vänta lite och en läkare kom in och gjorde undersökning och upptäckte att Emilia har lite vätska på höger lunga som sitter långt ner så hon ordinerar en lungröntgen och tog prover. Men sen kom hon in igen och sa att ni får stanna här i natt så avaktar vi så sagt och gjort så fick vi ett rum på avdelningen och jag fick Emilia till att somna vid ca 20.30 tiden så hon sov gott nästan hela natten. Idag så har dom tagit en rad prover på henne men dom hittar inget fel och hon har varit precis som vanligt idag full av energi så ja jag vet inte vad det var men om 2 veckor kommer vi att bli kallad för en eeg undersökning som visar hjärnans funktion men det var mest för rutins skull dom trode inte att dom skulle hitta något men är ju bra att dom kollar det säkra för det osäkra.

Efter att Johan hämtade oss på sjukhuset så åkte vi till ljungby på studenten så vi har varit hemma i ca 30 minuter och nu sover barnen gott och jag ska gå upp o ställa mig i en dusch jag är så himla trött o känner mig smutsig av allt sjukhus. Vi hörs imorgon.

Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: