2009-03-28
 14:56:06

OJ oj vilka dagar :S

Hej på er!

Ja här har man inte hunnit skriva mycket dom senaste dagarna men Emilia ha varit så sjuk stackarn. Näsan har runnit och hon har hostat hostar och åter hostat. Sen igår vid 17 tiden så fick hon feber igen 39 grader och gav ipren som vanligt och sen efter 1-2 timmar så hade den fortfarande inte gått ner gav då en alvedon efter att rådfrågade jouren här i stan och deras läkare hade gått hem och sen så blev jag hänvisad till barn motagningen i borås. Sagt och gjort väntade ca 30 minter på att alvedonen skulle verka men febern gick bara upp hela tiden. Så jag ringde borås igen och då tyckte dom att vi skulle komma ner så dom fick kolla på henne så det blev till att ordna barnvakt till Casper eftersom han sov så gott i sin säng så hade inte hjärta till att dra upp honom.

Sen var vi nere i Borås vid ca 21 tiden och vi fick träffa läkaren en timme senare och då konstaterade han att det var en pågående öroninflamation på vänster öra och det förklarar ju den höga febern. Men man får lite panik när den bara går uppåt hela tiden och man inte får ner den alls med både ipren och alvedon. Men tur att vi fick medicin så att hon blir bra snart igen.

Idag blev det en morgon med full fart vaknade hör o häpna 9.15 och då skulle jag igentligen ha sått i kö till fyndmarknaden som var här i stan men hade bestämt mig igår kväll för att jag inte skulle gå men en sån chans kan man inte missa eftersom dom har så himla mycket kläder till ingenting. så kom hem med saker för 500 kr och det var säkert 20 plagg med kläder och lite annat smått o gått.

Nu sitter jag i soffan och bara är känner mig helt urlakad idag orkar knappt röra mig men måste gå upp och väcka Emilia hon får inte sova mera nu eftersom hon somnade så sent igår kväll så sov hon jätte länge imorse så får försöka att få in henne i rätt dygnsrytm idag.

Ha en bra dag.
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: