2009-03-02
 19:57:41

Shit vilken dag*puh*

God kväll!

Ja jösses vilken himla dag dels så bara försvann den i ett naffs fattar inte att klockan är snart 20.00 gick upp som vanligt och gick med barnen till dagis och på vägen dit ringde jag barnmotagninen om Caspers röda ben som han brände på dagis tycker att det hade ändrat form och blivit väldigt rött under helgen. Så sagt och gjort fick en tid klockan 11.40 så det var bara till att stanna hos Johan under tiden tills det var dags att gå til distriktsköterskan och sen kom svärmor och hämta oss vid dagis vid 11 tiden för våran bil var utlånad idag till Johans syster som skulle göra fotvård på sina patienter idag. Dom tyckte att benet såg bra ut men han fick en tub strumpa att ha på så det inte skaver emot kläder osv och skulle höra av mig igen om jag kände mig minsta tveksam. Men han får inte bada innan det är helt läkt så där rök visionen om att bada till helgen.

Sen lämnade jag Casper på dagis en stund till dom snälla fröknarna bjöd mig på lunch eftersom jag har så långt hem igen så var ju lixom ingen mening att gå hem då heller eftersom klockan var 12.30 men sen hämtade jag Emilia vid vanlig tid hon sov gott i vagnen och vi gick iväg pratade lite med en mamma på vägen våra barn ville så gärna leka och dom hade planerat en massa dom skulle göra så båda två blev väldigt ledsna. Men när vi började knalla hemmåt så började Emilia att skrika hystersikt det gick inte att trösta henne för fem öre hon var nästan okontaktbar så mycket skrek hon. Så ringde hem till Johans syster o tänkte hon kunde köra hem oss om hon var hemma men det var hon inte så blev till att ringa Johan som fick gå ifrån jobbet och möta oss och det var nätt o jämt jag kunde hålla kvar Emilia i famnen för det gick inte att få ner henne i vagnen för fem öre. Johan tog vagnen och Casper o gick tillbaka till jobbet medans jag gick in på dagis igen och tänkte ge Emilia alvedon men deras var gammal hade gått ut i datumet. Så dom fick göra i ordning en flaska välling och hon åt nog upp allt på 5 minuter tror jag sen var hon hur glad som helst så stackarn måste ju ha varit svin hungrig.

Hon vägrade frukosten imorse gjorde i ordning en flaska som vanligt men den vägrade hon ta bara slängde iväg den när jag skulle ge henne den.Hon hade ätit hyfsat på dagis och lunchen hade hon ätit bra utav. Men ja jag vet varken ut eller in för det blir så himla jobbigt och jag fick panik själv när jag stod med barnen vid trotoaren. Vad skulle jag göra vad är det för fel på henne var det som rörde sig i mitt huvud. Men måste försöka prata med dom på dagis om hur vi ska göra med matsituationen för att hon ska bli sådär känns inte bra alls.Visst andra barn äter inte annat mellan måltiderna men jag tror att Emilia behöver det eftersom hon knappt äter något på dagarna. Men jag känner mig fortfarande mig helt skakig efter allt som hände på den halvtimmen då det var jordvävning kändes det som.

Nu sitter jag i soffan och jäser och letar information om olika dieter på nätet för jag känner att jag vill göra så att man går ner i vikt men ja jag vet inte vad man ska välja och att räkna points via viktväktarna tror jag inte är min grej.

Hörs senare.
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: