2009-03-16
 21:24:14

Varit på sjukhuset idag

God kväll!

Här har dagarna bara försvunnit helgen var bra dadhuset gick bra men det var lite jobbigt men Emilia gillade det inte direkt i början men sen gick det jätte bra men hon blev snabbt trött så Johan fick hämta henne efter en timme vi var kvar i nästan två timmar till jag träningssimmade lite var skönt att få göra det var längesedan jag gjorde det nu men det kändes i kroppen dagen efter vill jag lova sen i söndags så tog vi en långpromenad hela familjen på 1½ timme Casper var väldigt trött när vi kom hem men han tyckte att det var kul att komma ut med han lekte i vattenpölar och hittade en massa pinnar överallt. Emilia somnade på vägen hem så hon fick sova sin lur i vagnen.

Idag har vi varit på sjukhuset i Borås med Emilia och diskuterat med loggopeden och dietisten om detta med Emilias ätande och dom konstaterade det att hennes tillstånd och hennes lilla mängd att äta är helt ohållbart och det resulterade i att dom kontaktade hennes läkare och han tyckte att det ända allternativet var att sätta sond och så skulle dom diskuterade vidare vad som ska hända dom ville starta en utredning om varför hon inte äter men hennes läkare var så stressad då han var på en annan avdelning så ja vi får se vad som händer dom skulle i alla fall skynda på prosessen med hennes remiss till allergimotagningen för utredeningen om hennes komjölksallergi. För om hon inte har det så finns det bättre ersättningar att ge henne än nutramigen.

Jag känner bara att dett är ett bakslag då vi kämpat så himla länge utan sond och det är jobbigt med sonden för hon kommer med största sannolikhet att dra ut den imorgon och då måste jag jaga tag i någon som kan sätta tillbaka den igen.Jag kan inte ha henne på dagis för det är för mycket jobb med hennes sond och dom har inte tiden. Så ja vi får väl se vart detta hamnar någonstans.Dagis chefen skulle ringa till någon imorgon och diskutera om Emilia får vara där men tror inte att hon får det eftersom detta skapar ganska mycket mer jobb så jag kan lika gärna ha henne hemma men jag måste betala ändå vilket är jobbigt för det är ändå 530 kr det handlar om för Emilia.

Jag pratade just med Ida och jag kände när jag pratade om det att tårar är inte långt borta för jag tycker detta är skitjobbigt rent utsagt för vad är det som gör att hon INTE äter dom kan inte komma på varför på sjukhuset och vi här hemma försöker och försöker hela tiden att ge henne mat osv men inget går ner eller faller henne i smaken. Dietisten frågade om det fanns något som Emilia kunde tänka sig att äta som hon tycker är gott. Både jag och Johan tittade på varandra och funderade lite och svaret blev blankt NEJ. Sen när dom säger att hon svälter sig själv när hon inte äter så känns det bara ännu värre.Suck varför kan det inte vara enkelt att vara mamma ibland :(

Nu ska jag kika klart på cityakuten men ha det bra.
Kram


Ida

Finns för dej och det enda jag kan är att lyssna. Försöker verkligen sätta mig in i det hela men det är inte lätt.



PUBLICERAT: 2009-03-17, 21:41:24 | URL: http://idaal81.bloggagratis.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: