2009-05-28
 14:34:12

Herregud vilket väder

Ja jisses vad kom detta väder ifrån. När jag och Emilia traskade ut för att kolla på stan lite så blev himlen som förbytt alldeles kolsvart eller blåsvart kanske är rätta ordet. Sen när jag lastade in Emilia i cykelkärran så kom det svarta närmare när vi var påväg till Johans jobb en sväng för att slippa ovädret(trodde jag ja) så var det som om himlen öppnade sig och det forsade ner regn och det blåste som tusan trode att jag skulle blåsa av vägen.

Väl framme hos Johan så slutade det ju så klart att regna. Vi var där ca 15 minuter för att sedan bege sig för att hämta Casper på dagis. När vi kom utanför portarna så började det ösregna igen. När jag skulle ta ur Emilia ur kärran på dagis så kom regnet tillbaka igen och då började det hagla det var inte små hagel heller direkt. Vi väntade på dagis lite extra för att det värsta övädret skulle dra över men det hjälpte inte för vi är dyblöta ändå. Herregud säger jag bara. Trött är jag nu som tusan för det är inte enkelt att cykla i full storm och sen orka trampa med så man  känner sig mör i benen. Tur det var sista vändan till dagis för denna veckan.

Johan och barnen ska vara på dagis imorgon ska bli skönt att få vara helt ensam ett par timmar. Jag och svärmor ska troligen åka till Jönköping och titta på lite presenter till Casper. Jag ska vara sällskapsdam med andra ord har inte jätte mycket pengar just nu och han fyller ju inte riktigt ännu heller men alltid bra att få lite ider. Ska även in på biltema och köpa en ny koppling till cykelkärran som Johan kan ha på sin cykel. Sen på kvällen kommer Johans bror ifrån sthlm med familj som ska på bröllopp på lördag. Så jag antar att denna helgen kommer att gå undan. På lördag så är det något som heter familjedag på stan med godisregn osv på stora torget här i stan ska bli kul och se vad det är för väder då :S

Nu ska jag o barnen rita men först o främst byta kläder för gud så svettig jag känner mig.
Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: