2009-11-05
 22:28:36

OJ vilken dag det blev :S

God kväll kära läsare!

Denna dagen började tidigt Casper gjorde morgon redan kl 04.30 o vägrade somna om fast han låg i sin säng till kl var 05.30 då Johan gick ner för att gå till jobbet så kom han utfarande o sa att han ville kika på tv o det fick han göra med. Jag sjävl gick upp vid 08 var vaken ett bra tag men orkade inte gå upp skäms på mig :( sen ringde jag till dagis och sa att barnen skulle vara hemma o ringde sedan o avbokade mitt möte som jag skulle ha varit på idag men det får vi ta en annan gång. Sen gick vi upp och väckte Emilia samt att jag började städa o greja lite där uppe med att plocka ihop tvätt och rev ur sängkläderna i sängarna för tyckte det var dags att bädda i nytt.

Sen gick vi ner och började tvätta och sen satte vi oss i köket och ritade lite en bra stund. Sen knatade vi ut till biblioteket för att vi skulle skriva ut en sak men det fungerade inte dom hade något fel på deras skrivare så ja får fixa det imorgon kanske om jag hinner. Sen gick vi hemåt hanlade blöjor på ica och gick sedan upp på övervåningen och grejade lite med en dator. Sen gick telefonen varm vill jag lova. Pratade med min pappa i tele då ringde Emma o sen ringde svärmor och när vi kommit ner på nedreplan så ringde mamma o när jag lagt på telefonen så ringde chefen ifrån dagis och frågade lite om praktiken jag sökt hos dom så ska imorgon kanta ner till arbetsförmedlingen och fråga lite om vad man ska göra osv o heltid o ja allt sånt vem som står för betalning osv. Sen ringer Johan o säger att dom ringt ifrån det som vi o Chefen har grejat med så som vi har väntat så den 19e ska vi dit o jag ber en bön att det kommer att gå vägen.

Vid 15 så kom Emma hit och efter en stund så kom svärmor med Caspers overall och vi gjorde alla följe ut Emma skulle hämta ett paket och till apoteket. Sen gick vi hem och började med maten sen avnjöt vi en god middag allihopa inte ofta man har sällskap vid matbordet en vardag. Sen så satt vi och pratade o Casper o Emilia satt i köket o ritade med farmor. Vid 18 gick Emma hem och barnen satt o tittade på bompa. Casper var så trött ikväll så han visste inte vad han hette riktigt. Han fick ett sånt utbrottt när han skulle lägga sig så ja han gick inte att prata med men jag förstår ju honom eftersom han varit vaken sen 04.30 måste ju ta ut sin rätt. Han blev vansinnig för att han hade bebis lakan sa han har bäddat i ett lakan som jag hade i min säng när jag var mindre som jag fått av min mamma är en fin ängel på den men det fick inte för sig så ska se om han reagerar på det imorgon med annars så får vi byta antar jag. Knasunge.

Nu väntar sängen o en ledsen Emilia som har tappat nappen antar jag.

Kram o hej



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: