2009-11-15
 22:02:49

Städat,tvättat & packat

GOd kväll!


Jisses vad denna dagen har kännts lång bara för att det är mörtk så tidigt eller har varit det hela dagen faktiskt. Imorse vaknade jag kl 8 av mig själv helt otroligt låg o drog mig en stund o fick sedan ett ryck o gick upp kl 8.40 kom Casper upp Emilia väckte jag när kl var 8.15 bara för att hon inte ska sova för länge på morgonen o under tiden vaknade Casper som vaknade på fel sida för inget var bra alls han skulle inte ha frukost o ja inget passade så blev en grinig frukost. Efter vi ätit så gick jag o bokade tvätt tid och har tvättat hela dagen mattor och dyligt så nu har jag massa vikt tvätt i skåpena :D Har även packat en massa lådor o det var dom sista vi hade så nu har jag inget mera att packa i Johan har varit på ica två gånger o frågat idag så jag hoppas att dom har lådor imorgon i alla fall för några till hade inte skadat faktiskt.

Sen satte jag fart med att ta fram trasan o skurade bakom spisen ett skåp är helt ur tvättat och har städat ovanpå skåpet i köket halva i alla fall. Sen har jag fått halva kaklet på ena väggen tvättat i badrummet uppe och vid badkaret så är det rent o fint nu har skurat väggen och badkaret noga så behöver bara torka av det lite innan det är dags för att lämna denna lägenheten helt eller om man gör det när det är tomt. Men har i alla fall rensat golvbrunnen och tvättat det jag kunde under badkaret. Såg nog inte klokt ut när jag låg där på knä o skurade.

Vid lunch var vi ut på en promenad det ösregnade o det hade jag inte riktigt koll på tur vi hade paraplyer med oss gick förbi lägenheten vi ska flytta in i o man såg inte så mycket men det stod någon blomma i fönstret. Tittade på uteplatsen och stupet ner till Lidl undrar om barnen kommer att ramla mycket där tro :S men det var himla fin utsikt därifrån så jag tror att vi kommer att ha fyrverkerierna inom väldigt bra radie i fönstret eller om man bara stiger utanför o kollar eftersom det brukar vara mycket över sjön.

Nu ska jag gå o lägga mig ska ringa en massa samtalt imorgon och sen lämna barnen på dagis.
Hoppas ni haft en bra dag

Kram o hej


Ida

Vilket jobb att städa ur lägenheten,är inte alls avundsjuk :) Men det blir ju desto roligare att flytta in i nya!



PUBLICERAT: 2009-11-15, 22:17:29 | URL: http://idalovdahl.blogg.se/
Emma

hahahahahaha.. bra bild Ida.. de liknar ju dig.. hahahahah



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: