2009-10-26
 22:25:36

Arg på APOTEKET

God kväll!

När Johan kom hem ifrån jobbet så gick vi ut och mötte Emma på stan hon hade precis hämtat jonte så hängde med henne in på lindex då hon skulle köpa ett paraply eftersom regnet det bara öste ner just då. Sen gick vi vidare emot apoteket och jag skulle hämta ut Caspers nya medicin sagt o gjort så sa jag till hon i kassan att dom hade gjort färdigt medicin till Casper och så långt var det ju bra, men sen sa jag att jag även ville ha ut Emilias astma mediciner för dom är påväg att ta slut dom med. Då börjar hon och kolla efter hennes mediciner och ska kolla vad det blir att betala hade räknat på 500 kr för allt eftersom Caspers nya medicin är väldigt dyr. Men då säger hon att varför betalat ni var för sig barnen ska ju vara ihop kopplade med varandra så dom ska gå under samma period alltså högkostnadsskydd så nu slapp jag betala caspers medicin och eventuellt skulle vi få pengar tillbaka för att det har blivit så fel ja menar hur mycket pengar har vi inte slängt ut i onödan på mediciner till dom vet att vi har betalat 1800 för frikort på båda under 1 år har vi vi alltså betalat 3600 i stället för 1800 som hade räckt.

Hoppas verkligen dom kommer till botten med varför det blivit så dumt o av en slump så upptäcktes det tänk om det inte hade gjort det då hade vi bara fortsatt att betala så i evigheter. Imorgon ska jag o Casper till badhuset och härja några timmar ska bli skoj :-D hoppas att han tycker det med men det tror jag garanterat att han tycker.

Nu väntar sängen.

Kram o god natt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: