2009-10-18
 21:34:54

En helt underbar dag <3

God kväll!

Gud vilken dag vi har haft såna här dagar så önskar man att man hade oftare. Fick världens efterlängtade sovmorgon båda barnen vaknade kl 8.45 ;O Casper kom till mig vid 6 o ville kolla på dora sa bara att dora börjar inte ännu o det köpte han och gick o la sig igen och vaknade igen när klockan var nästan 9 av att Emilia låg och ropade på mig :D Var underbart att få sova var dock upp till Emilia vid 4 tiden o gav henne lite välling men hon sussade så sött vidare efter den var slut.

Sen grejade vi i ordning frukost och sen satte jag fart med att packa bokhyllan som aldrig tycks ta slut på saker jisses vad grejer man har vart kommer allt ifrån :S Men nu är jag snart klar har bara en hylla där nere kvar och det som står uppe på som prydnad ska ner i lodor med sen när den är klar ska jag gå vidare och börja i köket. Men det får bli någon dag i veckan om jag har tiden är fullt upp denna veckan. Sen åkte vi till coop för att kika på när dom körde med radiostyrda bilar var häfftigt att se dom körde ju som tusan gick verkligen shit fort på den lilla banan dom hade. Sen tog vi en promenad till jysk och hittade ett skitfint tyg till gardiner i 5 meters klipp för 199 kr så det ska jag åka o lägga undan tills på tisdag då vi får lite pengar för det tyget ska vi bara ha till gardiner i vardagsrummet :D Var verkligen jätte fint o billigt med.

Sen funderade vi över vad vi skulle hitta på så vi satte oss i bilen åkte till netto o köpte bannaner och choklad muffins o festis sen bar det av till skidbacken för att äta upp fikat och sen när vi fikat klart så tog vi och promenerade upp för backen med barn o hela köret var hur mysigt som helst fick gå långsamt Emilia orkade inte riktigt men fick bära henne och sen gick hon själv o plockade stenar och hadde sig. Vi var där ute i säkert 1-2 timmar var jätte mysigt. Sen åkte vi hem och började med middagen Johan tog tag i köttet och fixade de jag satte igång ris och grönsaker sen åt vi en jätte god middag när det var klart. Vi satt kvar i köket länge medans barnen danasde omkring till musik i vardagsrummet. Sen cyklade Johan iväg och skulle fixa markiser på ett ställe. Så jag o barnen gick upp på övervåningen och skulle leka lite men Emilia hon började kasta saker överallt och på Casper så vi gick in och badade alla tre var fullt men det gick bra fast det blev inte långvarigt för min del jag tog och duschade av mig o Emilia började frysa hon skakade efter ett tag så hon fick hoppa upp i min famn och i det varma vattnet =) Sen har vi inte gjort mycket mera bara tagit det lugnt och kollat bompa med barnen Emilia satt så snällt i mitt knä o tittade nästan hela tiden sen var det läggdax för barnen o nu sitter vi o kollar på tv och bara är.












Ha en bra kväll det som återstår

Kram


sofia

låter som en helt fantastisk dag=) underbar dag !=) kram sofia



PUBLICERAT: 2009-10-19, 14:11:38 | URL: http://klantfia.blogspot.com
Naima

Hej vännen !



Jag är en tjej som heter Naima och bedriver en blogg med just nu 240 läsare par dag jag vill jätte gärna att det ska fortsätta växa och vill också bli Finlands bästa bloggerska, Varför ? Ju för att i Finland finns inte många bloggare och det skulle vara jätte roligt om du skulle vilja hjälpa mig med det.

Har också frågestund i bloggen så ställ vilken fråga som helst !



Kram // Naima ( www.naaimas.blogg.se )



PUBLICERAT: 2009-10-19, 15:56:49 | URL: http://naaimas.blogg.se/
ida

vilken mysig dag! :)



PUBLICERAT: 2009-10-19, 21:08:04 | URL: http://idalovdahl.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: