2009-10-11
 19:54:12

Virriga jag och besök

God kväll!

Ja virrig är bara förnamnet på vad jag har varit idag hjälp blev rädd för mig själv ett tag.Frukosten började i kaous boktsavligt talat barnen spillde ut de ena o det andra o när jag fick ordning på det ja då tappade jag ut tekoppen över HELA bordet så det blev till att torka o se glad ut när man skaffar sig sånt mer jobb. Sen höll jag på o förbereda maten som vi skulle äta idag skalade potatis och gjorde två gratänger som jag i alla fall lyckades med.haha. Sen så påbörjade jag en god kladdkaka som jag hitade i min systers blogg kolla här men i mitt virriga tillstånd så glömmer jag mitt nöt att ha i ägg så jag körde in den i ugnen utan att vara medveten om att jag faktiskt missat något. Inte förns Casper säger att mamma vi glömde ju köpa ägg, jäklar tänker jag att jag hade ju inte i några ägg så den kakan var bara att slänga då den var bränd och inte höll ihop alls. Jag fattar inte hur man kan glömma en sån viktig grej men det vara bara till att göra en ny och det blev faktiskt jätte god att äta på =)

Sen vid kl 14 kom besöket det var verkligen jätte kul att träffas var en evighet sedan och barnen var lite blyga för varandra men det släppte efter ett tag och dom kom igång riktigt ordentligt att leka uppe på Caspers rum =) Maten vart god och Emilia åt väldigt bra blev förvånad hon petade i sig en massa kyckling så det ser jag som ett bra tecken på att maten faktiskt var god =)

Sen en tråkig grej som jag har bråkat med idag är Casper han har så himla problem med sin mage så imorse fick jag ringa upp till vårdcentralen och få medicin då han inte skött magen ordentligt på 2 veckor. Fattar inte att något som ska vara så naturligt ska vara så jobbigt han fick två doser lavemand men det var knappt att det hjälpte så ska ringa imorgon igen fast till barnmotagningen och fråga hur vi ska göra för han äter ju sin movicol så jag vet varken ut eller in känns det som är ju så plågsamt för honom för man ser hur ont i magen han har :( undrar om det är flera som har detta problemet med sina barn om det är ett vanligt beteende menar jag för är så himla konstigt att det ska vara såna problem när det ska vara en grej som bara ska fungera.suck.

Nu ska jag sätta mig vid tvn o mysa med gubben för snart drar en fullspäckad vecka igång igen.

Kramar


Ida

Usch då stackarn,det är inte kul med magproblem.Hoppas att det blir bättre snart!



PUBLICERAT: 2009-10-11, 21:05:12 | URL: http://idalovdahl.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: