2009-09-02
 19:19:58

Dagen susade iväg i en farlig fart

God kväll!

Ja dagen den bara försvann tycker jag. När Emilia hade vaknat så fick hon välling och en ny blöja sen var det full fart med att börja vika tvätt som jag har lagt framför mig hela veckan o de var inte lite tvätt heller hua fick dåligt samvete när jag stod där o vek o vek o det tog aldrig slut :( Barnen lekte så snällt i Caspers rum höll på med en gittar som låter som tusan så dom fick stänga dörren dit in för jag blev galen efter bara 1 minuts spelande. Men dom hade kul o sen hade dom rivit fram o byggt en båt :D på Caspers bevåg men är kul när dom kan leka tillsammans fast det skiljer lite i ålder på dom så kan dom ändå komma överens och inte bara bråka fast Emilia hon är väldigt hård emot Casper ibland o han är så dum med så han sitter bara kvar o gör inget när hon pucklar på honom ibland kan man tycka att han skulle ge igen så kanske hon lär sig att inte göra så men han bara sitter där o ropar på mig.

När tvätten var klar gick vi ner och jag började med disken och barnen fick titta lite på tv och sen satte jag barnen på att plocka upp alla leksaker som låg o skräpade överallt sen när det var fint o uppplockat så tog jag fram dammsugaren och drog av hela undervåningen för de var skräpigt och grusigt fast vi dammsög i söndags märkligt men det kommer ju in en massa när barnen är på dagis o Casper har en förmåga att vända sina skor upp o ner på i hallen så allt grus åker ner på golvet. Sen kom farmor en sväng och vi gick ut och skulle fika lite nere vid vattnet tänkte vi men herregud vad det blåste så vi hittade en bänk bakom en buske där det inte blåste så himla mycket och fikade våra bullar som vi hade med oss och fick besök av en hel hög med ankor var säkert 20 st som med ville ha bullar.hehe.

Emilia tyckte det var kul men hon blev lite rädd men hon skrattade mest åt ankorna som gick omkring oss men dom är lite läskiga när dom kommer så himla nära o dom är inte ens rädda om man går emot dom. Sen gick vi tillbaka emot stan och jag gick in på lindex och skulle kolla på ett skärp till Emilia men dom hade bara ett rosa skärp och det tycker inte jag passar så himla bra till ett par turkosa byxor så det fick vara.Träffade även på familjen Lindström Andersson på stan där vi satt på våran bänk o solade :D kastade några ord med dom som skulle gå vidare hem. Vi gick med hem och jag satte då igång med att baka en after eight kaka den blev himla god :D sen satte jag igång med middagen var lat orkade inte göra någon mat direkt så de blev rester idag med.

Nu ikväll har Casper o Johan varit ute på storgatan och Casper har fått cykla o som han cyklade han är riktigt duktig nu faktiskt han kan starta själv och han cyklar ganska lång bit utan att ramla av cykeln så ett par gånger till så kommer han garanterat att kunna cykla själv. Så jag hoppas verkligen att han lär sig snabbt för då kan han cykla jämte mig till dagis så blir det inte lika tungt för mig att ha båda två i kärran. Min förhoppning är att till våren när det är dags att börja cykla igen så kommer jag låta Casper att cykla själv. Kanske även dags att skaffa en ny cykel då men det får vi lösa om det behövs.

Nu tänkte jag kolla runt lite på nätet o sedan slappa i soffan känner mig faktiskt ganska trött trots att dagen har varit relativt lugn. Imorgon ska vi till Borås med Emilia på återbesök av hennes öron på öron näsa hals så får vi se vad bedömingen blir om hon får rör i öronen eller om det inte behövs.

Ha det jätte bra.

Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: