2009-09-12
 19:52:22

Röjar dag i dess rätta mening

God kväll!


Denna dagen det bara for iväg. Imorse vaknade jag kl 07 av mig själv o ingen av dom andra familjemedlemmarna var vakna så jag fick ligga o vakna av mig själv i sängen var ganska skönt men Emilia var vaken lite i natt men det är hon ju jämt så känns som vardagsmat nu för tiden. Men Emilia började knorra straxt efter sju gick in o gav henne nappen o då sa Casper hej mamma då låg han vaken i sin säng o kollade rakt upp i taket konstigt att han inte gick upp. Men han har legat o hostat hela natten från o till o Emilia har hostat en massa med. Efter vi hade ätit frukost o alla ducshat o gjort sig klara så gick vi ut på stan det var något som kallades grabblördag i dag med massa utställningar av bilar o en uppvisning av en bil som stod o brännde däck var himla kul att kolla på. Casper var jätte intresserad fast han har feber o är häning idag :( Gick inte att bädda in ett klipp ifrån youtube men kolla gärna här det är ifrån dagens bil uppvisning =)

Sen åkte vi ut till volvo som hade något jubileum denna helgen och fick fika och lite ballonger till barnen kollade även på lite nya volvo bilar dom är snygga men dyra för plånboken just nu. Sen släppte Johan av oss hemma och åkte sen vidare för att greja med en trädgård som vanligt.hehe. När vi stod nere i trapphuset och var på väg in så kom svärmor och frågade om hon fick komma in en sväng o vila sin onda höft. Sen har hon varit här mer eller mindre hela dagen och hjälpt mig att röja i klädkammaren o sorterat saker som ska gå till en insamling till vitryssland på onsdag och så har vi slängt en massa tyger osv som vi inte ska spara på för sen när vi ska flytta så är det ingen ide att släpa på allt en gång till när det har legat i klädkammaren i snart 2 år då bedömmer jag inte det som om att man behöver dom precis. Så har nu fått en massa skräp på köpet där uppe som Johan får ta o köra till soptippen den helgen som jag är borta så har han något att göra menar jag :D

För det är faktiskt himla skönt att börja riva i sakerna medans de är gott om tid o man kan rensa osv sa även det att ska försöka få tag i lite lådor så man kan börja att packa ner saker ifrån bokhyllan o sånt som man inte använder dagligen kan man oxå hiva iväg i lådor o saker som man inte vill ha kvar kommer att ryka. Så om någon är intresserade av att ha lite koppar så säg till för jag ska göra av mig med ett par st för har alldels för många koppar blir ju galen när man kollar i skåpena på hur mycket skräp man har igentligen :S Hade tänkt ha lite kalas för Emilia imorgon men eftersom Casper är sjuk så får det vänta till en annan gång vill inte att någon ska bli smittad o sen så orkar inte Casper med att busa med kompisar eftersom Emilia inte har några direkta egna kompisar så blir det ju Caspers kompisar som man bjuder o dom är ju lite äldre så det blir Casper som leker med dom i stället så imorgon blir en lugn hemma dag medans Johan är iväg på cross mer eller mindre hela dagen så ska jag o barnen greja med saker här hemma fortsätta i röjar temat tror jag medans man har ångan uppe =)

Ha en bra kväll det ska jag ha med min älskling vid tvn.
Kram o hej



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: