2010-12-10
 11:08:57

Ambulansfärd!

God dag!

Jösses vilken natt/morgon vi har haft. Låg och sov i godanro och vaknar vid 03.30 av att Emilia skriker till och blir nästa sekund helt hysterisk och ligger och fläktar med armar och ben i sin säng.Känner att det är något som är fel och springer in i badrummet och hämtar örontermometern och till min fasa visar den 42,2 :O så drar fram Emilia från sin säng och bär henne in i vårat sovrumm sliter av alla kläder och blöja för att hon ska svalka sig. Grabar tag i telefonen och ringer 1177 för att se vad dom säger och dom hänvisar vidare till 112 vilket jag kanske borde ha ringt ifrån början men man blir ju lite förvirrad när det är mitt i natten. Mina tankar far runt hur man ska lösa det eftersom Casper ligger lugnt och sover i sin säng.

Så sagt och gjort så kommer ambulansen och tar oss till bua i Borås. Väl där är Emilia helt okontaktbar mer eller midre reagerar inte på mycket. Dom tog en massa prover och crp var 16 så det var inte så farligt men vitablodkropparna var 250000 säger mig inte jätte mycket. När läkaren skulle undersöka Emilia i halsen så försöker han få henne att gapa och jag tvingde henne att sitta upp så spyr Emilia rakt ut på läkaren han blev rädd och klarade sig ifrån kaskadspyan och hon spydde som bara tusan och en massa segt slem bara rann ur henne :(

Efter ett tag kommer läkaren in igen och försker att få lite mera liv i Emilia och skulle få henne att gå omkring i rummen men hon bara säckade ihop på golvet i en ända hög men han skickade hem oss med antibiotika mot lunginflammation men han var inte säker men han vågade inte chansa eftersom hon har lätt att få det och med tanke på hennes bakgrund. Så här har vi hunnit med mycket på morgonen. Johan är just nu iväg och skottar snö sa att han fick vara hemma ifrån jobbet hela dagen för man vet aldrig vad som händer under dagen så det är dumt att chansa. Nu ska jag lägga mig på soffan lite medans Emilia är i sitt rum och spelar piano :D

Emilia fick en så söt åsna av ambulansen och han blev julfin inne på bua





Hoppas att ni får en bra dag.
Jag själv ska jobba och kolla på Idolfinalen :D

Kram


Fia

Stackars lilla gumman åh lider så med er vet hur jobbigt det är och hoppas hon kryar på sig lilla gumman! kram<3



PUBLICERAT: 2010-12-10, 11:39:31 | URL: http://klantfiabloggen.blogspot.com
Ida L

Hoppas hon blir bättre snart. Tänker på er.



PUBLICERAT: 2010-12-10, 12:38:12 | URL: http://kattzingen.bloggplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: