2010-01-17
 20:57:25

Känner mig peppad

God kväll!

Idag har varit en mycket br dag åkte hemmifrån vid 11 tiden och där mötte vi kompisarna och tog på oss utrustningen och åkte skridskor i ett bra tag tiden bara försvann sen tog vi krovgrillning och myste vid grillen sen efter vi ätit klart så åkte vi en stund till blev inte så länge för barnen var trötta i benen och vi gick och matade ankor sen begav vi oss hem var hemma vid kl 14 och tiden bara rusade iväg fattar inte att den var så mycket när vi kom hem.  Farmor var ute på en promenad och kom och pratade med oss nere vid isen och följde med oss hem en sväng.

Väl hemma så grejade jag med Emilias kläder och rensade ur en himla massa och in med nytt som vi fått. Sen övergick det i städande röjde lite i hallen och mublerade om i vardagsrummet på en del möbler och är väl nöjd nu eller så gott som man kan vara ska sätta mig o lete på blocket efter en begagnad bäddsoffa är sugen på att skaffa en sån så ev Emilia kan ta vårat sovrum men de är funderingar som vi får ta och tänka på lite till och se hur det kommer att bli på nätterna de är det som vi funderar mest på visst vi kan väl sova i vardagsrummet men det blir mest jobbigt om man har besök som ska stanna över natten men det är ju inte ofta vi har det men ibland .

Nu till veckan har jag bestämt mig för att leva lite hälsosammare ett tag framöver har blivit för mycket under ledigheten och sen så behöver jag gå ner ytterligare kilon så jag ska försöka sluta äta så mycket och sluta med läsk o godis ett tag kommer att bli skit svårt att låta bli men jag tror att det kommer att gå bara jag vill. Ska köpa ett träningskort på badhuset 1 månad till att börja med så får vi se hur mycket jag kommer att vistas där uppe.  Man får simma även på det och träna på deras gym så jag hoppas att det blir bra i slutet i alla fall så att jag är lite mera trimmad till sommaren 2010 och att man tappar kilon på köpet.

Ha en bra kväll nu ska jag kika på Johan falk på tv4.

Kram o hej!


Ida

Vad kul med korvgrillning och skridskoåkning! Hmm jag hade också behövt börja träna,men man är ju så seg att komma igång.



PUBLICERAT: 2010-01-17, 23:07:46 | URL: http://idalovdahl.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: