2010-01-27
 14:00:50

Nee nu vill jag inte mera

Hej på er!

Fy nu orkar jag inte vara sjuka mera jag snorar och Emilia hon vill inte bli bra hoppas att det vänder snart har varit en sväng på barnmotagningen idag med känner mig så dum när jag ringer dit hela tiden men imorse så kunde Emilia knappt andas det bubblade och hade sig i bröstet på henne och astmamedicinerna hjälpte inte alls så vi fick komma dit ganska snabbt och läkaren lyssnade på henne och sa att det är väldigt slemmigt och dom tog en pox för att mäta syresättningen och den visade 99 % så det var inget att klaga på men han sa även att hon har problem med att andas. De har jag sagt sedan igår sa jag till han då hon är så himla stånkig och får verkligen ta i för att få luft så vi fick inhalera två olika mediciner två gånger med en kvart i mellan.

Läkaren lyssnade sedan igen och sa att nu låter de lite bättre men absolut inte bra så imorgon ska vi dit igen och ev inhalera ännu mera o sen får vi hoppas att pencelinet snart börjar ge effekt. Emilia ser verkligen hemsk ut hon mår inte alls bra ser helt orkeslös ut i ansiktet fast ändå far hon runt som en galning. Nu sover hon dock sen 30 minuter tillbaka. Casper han är på dagis idag och leker med kompisarna fick med sig sina mediciner till dagis som burkar inhalera honom när han är förkyld. Han är jätte pigg och så men på nätterna är det hemskt o det låter nästan som falsk krupp men det är ju som alla läkare säger att astman blir värre på natten.

Ha de jätte bra nu ska jag kolla lite på tvn.
KRAM



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: