2010-01-06
 19:47:13

Röd dag

God kväll!

Ja denna dagen vart tog du vägen?? fattar inte vart den tog vägen. Har sovit som en kratta i natt fy vilken natt. Emilia vaknade kl 02 och tyckte att nu är det morgon och låg och babblade och hadde sig inne hos sig så tillslut vaknade Casper och han höll sig i alla fall i sin säng och somnade nog om ganska snabbt för jag hörde inget mera sedan,men lilla Emilia hon höll låda till kl var 05 sen fick Johan gå o ge henne mat sen så somnade hon en stund till kl 09 men kl 07.30 kom Casper upp och ville kolla på tv och ville ha saftsoppa vilket han brukar få om de finns hemma. Jag gick o la mig men efter en stund ropar Casper på mig och säger att de är blött i soffan va säger jag och går upp då har han hällt ut halva glaset med saftsoppan över sig så de har runnit ner i soffan.

Bara till att ställa sig att städa och sätta på honom andra kläder som i detta fallet blev morgonrock orkade inget annat. Men sen var jag så pass vaken så var ju lixom ingen ide att gå o läga sig igne. Johan har varit ledig idag så han gick upp vid 9 och sen åt vi frukost och Johan försvann iväg och skottade snö. Har ju kommit mängder och det snöar lite nu med men mest kallt. Jag har grejat i sovrummet och har nästan fått i ordning där nu bara lite små saker kvar som ska fixas och måste köpa ramar men de får bli nästa vecka ev när de kommer in lite mera pengar.

Vi var iväg och skulle grilla korv innan men det gick inte var för kallt och barnen tyckte de var jobbigt och Emilia allra helst men idag har hon i alla fall suttit i pulkan och blivit körd i den utan att vara helt hyserisk.Så hon kanske vänjer sig så småning om kan man ju hoppas på i alla fall för det känns som om vintern kommer att bli lång denna sesongen är ju kul i o för sig men man är ju inte van. Jag längtar till sommar och värmen nu då man kan sola och bada.

Nu ska jag inta soffan med en kopp the tack kära Emma för tepåsarna ska bli gott orkade inte masa mig ner till affären.

Hoppas att ni haft en bra dag och att ni får en bra kväll.
Kram och hej



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: