2010-06-09
 08:47:54

God morgon!

Hej!

Igår var jag riktigt snurrig i kolan jösses jag kunde knappt röra mig pga yrsel höll på att svimma flera gånger av att bara ta mig ifrån soffan ut i köket så var hemma ifrån praktiken igår för att kurera mig. Tvingade ändå iväg mig själv på loggoped besök i Borås med Emilia det gick bra var kul att träffa Elin igen det var väldigt längesedan vi var där nu är roligt med att vi har varit där sedan Emilia var bebis pga hennes ätproblem så hon känner ju verkligen igen henne. Vi kom i alla fall fram till att vi ska börja använda tecken som stöd till henne för att underlätta för henne i många situationer eftersom Emilia blir så frustrerad i vissa situationer och inte alltid förstår vad hon ska göra så tyckte hon att det var en bra ide. Vi har ju själva pratat om det att börja med det men det var som jag sa till Elin att det svåra är bara att få det som en rutin att använda det. Men jag hittade lite bra bilder igår som jag har skrivit ut och börjat med lite men ska tillbaka den 7juli och få undervisning hur man gör :D ska ringa och prata med dagis sen eller om jag tar det imorgon om hon ska dit.

Idag så vabbar jag igen känns det som Emilia vill inte ritkigt bli bra ifrån sin feber hon tempar alltid på kvällen och under natten vaknar hon och är jätte ledsen men på dagarna har hon ingen feber men hemsk hosta som kommer upp stora slembollar så idag tog jag och ringde till barnmotagningen här i stan och vi fick en tid kl 10.30 så jag hoppas att dom kommer fram till vad hon har eller om hon rent av behöver ha antibiotika. Sen ska jag städa hela dagen borde sätta fart men ska bara skriva klart detta först. Svärmor kommer hit och hjälper mig att städa vill ju gärna ha fint tills nästa vecka när kära mamma kommer och goa Hillevi för att fira Casper på sin 5års dag :D

Nej nu ska jag gå och tvätta mitt hur och sen sätat fart att städa hoppas att ni får en bra dag.

KRAM!


sofia

vi går med hos loggoped med ian dock har de ej fått ian att prata mer eller prata flytande tyvärr de sa med använd tecken men ian blir bara förbannad och känner sig dum så vi slutade med det och vi märkte absolut ingen skillnad ens på talet när vi tecknade han pratade inte alls och han pratar fortfarande inte bara enstaka ord:S så vad de är till för vet jag inte ian utvecklas inte och gör inga framsteg och de sa han skulle få honom att prata flytande till sommaren ja tjena är sommar nu han pratar inte alls:( tror inte på det där tror inte det hjälper så mycket det gör det inte på ian men vi går iallafall för att vi måste :( hoppas det hjälper på henne. kram



PUBLICERAT: 2010-06-09, 15:39:37 | URL: http://klantfiabloggen.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: