2010-11-27
 21:59:10

Galen dag!

God kväll!

Gud vilken dag det har varit. Jag vaknade kl 05.00 med magont som hette duga visste inte vart jag skulle ta vägen så jag gick o satte mig på toa o där satt till o från i 1 timme. Gick då och väckte Johan och gav honom tidningen för att han skulle vakna till liv. Kl 06.30 åkte Johan och tankade bilen det tog väldigt lång tid tyckte jag och det var inte så konstigt för tanklocket hade frusit eftersom det var -10 grader ute. vid 07.00 åkte vi och hämtade Emma och vid 07.20 var vi iväg till Gekås :D Väl framme så gick det bra att komma in ingen kö och det flöt på bra. Där det var värst var vid leksakerna där var folk som galna :( Men annars var det inga problem att ta sig fram där inne var inte så man blev hysterisk i alla fall. Efter 5 timmars shopping klev vi ut utanför dörrarna på Gekås och ett antal tusen fattigare men nu är julklapparna inhandlade och nästa månad ska en gemensam klapp inhandlas till hela familjen får se vad det blir för skoj har mina aningar vi ska bara bestämma vilken sort först :D

När vi kom hem så var barnen uppe i varv och hade haft en bra dag med farmor dom hade varit ute på stan och kollat och bakat peppar kakor så dom klagade inte :D Efter en stund började jag leta efter Pussi för jag köpte kattgodis till henne och tänkte ge henne det jag lockade på henne kröp under sängen och letade men ingen katt där :( så efter en kvarts letande ber jag Johan att kolla under Emilias täckte. Hon lägger sig där ibland för att sova men Johan börjar skirka på mig att komma fort och jag inser snabbt vad de är frågan om då har hon fått sina bebisar i Emilias säng :( var blod och bebisar överallt. Hon fick fyra små sötnosar men den ena var tyvärr avliden när vi hittade dom den var stel så de var ingen ide att rädda den eller det gick inte rättare sagt.


Så nu ligger hon i sovrummet i en korg med tre små sötnosar :D

Emilia klättrade upp i Caspers säng och rev ner alla hans sängkläder och nallar och passade även på att slänga av sig sitt nattlinne och blöja. Vadå göra allt för att inte somna. Nu sover båda barnen sedan 2 timmar tillbaka och jag sitter här o pustar ut. Ska snart ner till tvättstugan och hämta det jag tvättade upp efter katten fick slänga lakanet var ingen ide att spara på det.

Nu ska jag stänga ner datorn för idag. Men ha en bra lördag kväll.

KRAM



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: