2010-11-24
 18:07:01

Hej på er :)

God kväll!

Det vart en väldigt rörig dag igår och helt oväntat var jag tvungen att rycka in o jobba tidigare än vanligt så jag hann inte uppdatera er om hur läkarbesökena gick. Jag jobbade mellan 17.30-08.00 imorse så jag känner mig lite sliten idag men nu är jag ledig tills på lördag kväll så det ska bli skönt på lördag ska vi även åka till GEKÅS längtar faktiskt dit nu. Har för mig att det var någon som ville ha bläckpatroner så jag ska komma ihåg o fråga. Läser du det här så kan du väl messa eller ringa hur många du/ni ska ha :D

I alla fall vid kl 12 igår satte vi oss i bilen på väg mot Borås dit var inga problem väglaget var jätte fint och plogat. Kl 13 hade vi tid på ögon och den oropisten(väldigt tjusigt ord) var hur virrig som helst jag fattade knappt vad hon sa och så oseriös kändes det som. Så jag funderar på om man kan begär någon annan? Men hon skulle i alla fall skicka en remiss till en ögonläkare för att bedömma hur allvarligt detta var hon har i alla fall skelning vilket vi visste redan och hon skelar utåt och det kommer inte att växa bort utan kanske bli värre ju äldre hon blir men hon ska gå hos henne 1gång i halvåret på återbesök. När hon mätte skärpan i ögonen så konstaterade hon att hon har ett brytningsfel men svårt att bedömma hur mycket det påverkar henne. Hon fick även kolla på en del saker och säga vad hon såg och en del saker såg hon inte alls. Hon misstänkte att Emilia ser ganska dåligt men ögon läkaren ska bedömma hur illa det är om man säger så. Men om hon behöver ha glasögon så är det inte konstigt eftersom det ligger i släkten om man säger så :D

Kl 14.30 hade vi tid på öron/näsa hals motagningen för att undersöka om Emilia hade/har för stora polyper och halsmandlar. Det var lite knixigt att få henne att gilla undersökningen men efter en stund fick hon en tuss med bommul upp stoppad i näsan med kontrast vätska på och fick gå ut och leka en stund till. Vilket inte var det lättaste att få henne o stanna där för hon började bli ganska trött och grinig efter alla besök. Efter ca 15 minuter så fick vi komma in till doktorn igen. Då körde han upp en fiberoptik kamera i näsan på henne som såg ut som en liten mask med en lampa på. Efter lite bökande så var undersökningen över och han konstaterade att allt såg bra ut i hennes näsa och att vi skulle avakta något år till för att se hur det utvecklar sig.

Idag så har jag roat mig med att prata med en snickare som har varit här hela dagen och instalerat spegel och skåp samt en hel del annat. Imorgon kommer rörmokaren och installerar vatten. Kommer att kännas så skönt att det är klart sedan och att vi kanske till helgen kan DUSCHA där :D vilken lyx :)

Nu ska jag sätta mig med barnen i soffan och kolla på bompa och vänta på att Johan ska komma hem han är och skottar snö.

Mys faktor <3


Ha en bra kväll.

KRAM!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: