2010-10-14
 16:32:18

Lunginflammation (pneumoni) samt vätska i lunga.

Hemma igen från sjukhuset varit en lång och jobbig dag. Emilia är inge piggare direkt men efter en hel massa undersökningar o röntgen så är det i alla fall konstaterat att hon har lunginflammation vilket vi redan visste. På röntgen så såg upptäckte dom även att Emilia har vätska i nedredelen av vänstra lungan som kan komma ifrån lunginflammationen eller så är det hjärtat som gör att det finns där för i så fall är det ett legage i hjärtat o det kan förklara varför Emilia ibland blir blå om läppar o händer. Men vi ska tillbaka om 2veckor o göra en ny röntgen och se om vätskan finns kvar och om inte medicinen har hjälpt inom 4dagar ska vi ringa in igen och antagligen få ny eller så ja jag vet inte vad han menade riktigt. Men det var en hel massa information och en massa prover och läkaren blev sur på mig för att Emilia inte hade så hög feber när vi kom in men jag sa att de är olika vad hon ligger på o väntar du 1 timme el 2 så kommer den att vara högre o mycket riktigt efter 1 timme när vi varit där så blev Emilia snabbandad och man såg på ögonen att hon inte var som vanligt ringde på klockan o frågade om jag kunde få en termometer för att kolla o mycket riktigt så hade hon 39,1 Emilia fick en alvedon och slumrade lite i vagnen men var som en duracellkanin där inne ett tag och sen så  kollade vi på Tingeling som vi lånde på avdelningen.

Nu ska jag slänga mig lite på soffan och vila huvudet känner att de är behövligt efter denna dagen.

Kram


sofia

Krya på er gumman lider med er vet hur det är! Hoppas hon blir bättre snart! kram



PUBLICERAT: 2010-10-18, 21:28:10 | URL: http://klantfiabloggen.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: