2011-04-29
 21:37:35

Ta aldrig dagen för givet.

God kväll på er!

Ja denna dagen den började verkligen inte roligt. Emilia vaknade till runt 8 snåret och var kokhet av hög feber o helt väck fick nästan inte kontakt med henne efter 1 timme så piggnade hon till igen och då satt vi vid köks borde och hon fick hinka i sig saft som hon bad om och förstår att hon var törstig.

Sen gick vi in i vardagsrummet och jag satte på en film åt henne för hon ville vila lite sa hon och där sov hon till kl var ca 10 då vaknade hon till genom en hostattack och spydde ner hela soffan :( Sen somnade hon igen och sov till kl var 11.30 ca. Under denna tiden har jag hållt på och ringt runt till olika vårdinrättningar och efter mycket om och men så fick jag tag i vårdcentralen hemma och då blev det akut dit för Emilia har visat tecken på att hon blir knall blå om händer och fötter så dom tyckte att det var akut och väl där tog vi en massa prover och visade på hög sänka och högt antal vita blodkroppar. Hon hade en syresättning på 87 och en puls på 180 så dom skickade oss vidare till Borås där jag i skrivandets stund sitter och skriver ifrån för vi blev inlagda.

Vet inte riktigt diagnosen ännu men dom misstänger urinvägsinfektion och det blåa har dom ingen orsak till i nu läget men kan vara det att en allvarligare infektion kan vara på ingång så vi fick bli kvar för observation och för att få pencelin intravenöst. Emilia är en riktig kämpe jag förstår inte hur mycket hon kan stå ut med och att hon inget säger utan är som vilken unge som helst glad och pigg fram tills den dagen hennes kropp bara säger nej nu är något galet och även då är hon en glad men trött tjej.

Jag är oerhört tacksam för att hon är så stark annars så hade hon inte kommit så långt i livet men det gör ont att se ens lilla prinsessa må dåligt.

Nu ska jag lägga mig och spela lite på datorn och försöka varva ner

Håller er uppdaterade :D

KRAMAR


Bosse

Hej tack för bra info jag kollar vidare .... Pappa



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: