2011-05-25
 14:00:44

Blåsigt värre.!

Hej på er!

Ja idag blåser det friska vindar ute vill jag lova.Vaknade kl 05 på jobbet av att det regnade o piskade emot fönstret som tusan. Sen hade jag lite svårt att somna om faktiskt. Men det känns nu kan jag lova då jag inte har hunnit sova ännu idag eller kan inte rättare sagt för barnen är hemma.

Kl 8.30 hade barnen tid på barnmotagningen här i stan och hon började gå igenom Casper och där var det nya mediciner som han fick ut och hon konstaterade att han hade vätska bakom ena örat men skulle avakta och se hur vi skulle göra med det kan vara för att han har varit snorig länge men vi får se. Han fick nya astma mediciner med och lite annat smått o gått min stora kille väger nu 22 kg och är 116,5 cm lång så han börjar bli stora killen :D

När det väl var Emilias tur så vart inte läkaren nöjd alls med vad hon såg. Hon tyckte inte om hur Emilia såg ut på sina armar och sina ben o ansiktet där det är hon är påverkad av det blåa som hon har. Emilias vikt kurva ser inte rolig ut alls hon ligger på strecket under normal med en klar tipp neråt :( Hon väger i alla fall 15,6 kg och är 96,5 cm lång. Emilia fick även nya mediciner och så får vi se om det hjälper hennes astma. När hon lyssnade på Emilia så lät det tjockt hon hörde innandningsljud och sen hördes inget mera för det är tjockt med slem i henns lungor. När Emilia gapade och skulle visa hur hon såg ut i halsen så sa läkaren att man ser slemmet när hon gapar så det är nog lite tjockt som sagt.

Har jätte svårt att koncentrera mig på något annat än att kl ska bli 15.15 imorgon så vi kan få träffa hennes hjärtläkare så vi vet vad det är för fel. Pratade även med dagis och hörde lite ur deras synvinkel och vi hade ungefär samma bild av hur Emilia är just nu. Så det känns skönt att veta att det inte bara är en annan som har fått för sig att det är på ett sätt.

Skulle göra vad som helst för att få sova en stund men det är bara bita ihop i två timmar till drygt innan jag kan lägga mig en stund. Om jag inte fixar så barnen kan sitta i soffan o kolla lite på tvn. Men det brukar inte gå när man väl vill ligga ner o koppla av en stund.

Ha en bra dag.

KRAM!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: