2011-05-02
 08:50:10

God morgon!

Hej på er!

Har inte hunnit skriva eller orkat kanske är rätta ordet igår var jag så trött att jag somnade ganska fort. Vart väldigt lite sömn under natten som var. Kl 01 kom dom in och skulle ge henne sin medicin men då hade pvkn gått åt pipan igen :( Så det var bara till o sätta emla plåster och vänta 1 ½ timme sen vid 03 så började vi o greja med en ny kanyl gick gaska smidigt och vi somnade igen vid 04 ca. Sen kl 7.30 var det upp för att äta frukost vid 8.30 kom dom in och gav Emilia sin medicin och sen fick vi åka hem. Var skönt att se hemmet lite :D Tiden går bara för fort tycker jag. vart bjudna på tårta av grannen flickan i familjen hade fyllt år och dom ville bjuda alla barn på tårta och hade väntat på att Emilia skulle komma hem. Tycker jag var jätte snällt <3 Emilia tyckte tårtan var jätte god och jag fick insperation till att göra tårta på ett annat sätt. Så vem vet de kanske blir en välkommen hem tårta till Emilia när vi väl slipper ut härifrån.

Vid 17 tiden var vi tillbaka här igen och hon skulle då få sin medicin så allt var frid och fröjd trodde vi i alla fall.Det visade sig att den pvk hade gått åt pipan under dagen så det var bara till att emla om och göra samma sak igen. Tur att Emilia är en tålig flicka som aldrig klagar och finner sig i varje situation på ett bra sätt. Så nu har hon en kanyl i foten och hur länge håller denna tro?!? För när den går åt pipan så finns det inget allternativ att sticka på.

Idag har det inte hänt jätte mycket ännu jag gick upp vid 7.30 och hämtade våran frukost jag åt i lugn och ro och Emilia hon sover ännu. Kan ju vara på både gått och ont men som sköterskan sa när hon kom in att sömnen är ju viktig för att man ska återhämta sig. Hon skulle ta upp med läkaren att jag vill ha ett ultraljud gjort idag för att kolla om hennes blåhet har med det och göra eller om det är som dom säger att hon är påverkad av infektionen fast då borde hon ju blivit blå tidigare!?! Hon är ju så ofta sjuk menar jag. Jag tror inte alls det har med det att göra.

Igår upptäckte vi även att hennes ena hand är väldigt svullen eller var rättare sagt Emma som frågade om hon inte var väldigt svullen och hade inte lagt märke till det innan men hon är faktiskt ganska svullen den ena är värre än den andra. Så idag ska jag propsa på att det blir kollat för ja vill inte gå hem innan det är kollat.

Ha en bra dag.

KRAM



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: