2011-05-19
 08:51:16

Sjukstuga Igen :(

God morgon!

Ja nu är vi sjuka igen :( Barnen hostar och snorar och jag har jätte ont i halsen börjar dock att kännas lite bättre och börjar bli lite snorig istället.Så det har varit en slö vecka med mycket sova och matthet och hemmat bara förvaller.


Jag och Emilia har precis gjort något väldigt jobbigt. Hon frågade efter kort på sig när hon var bebis. Hittade ett album med kort i från bebis tiden med blandade kort ifrån operationen osv.När hon kom till dom korten som ser värst ut så kastade hon igen albumet och ville inte kolla mera.Frågan är om man ska försöka få henne o kolla på dom eller om man ska låta det vara? Hon börjar ju bli så pass stor så att hon förstår vad som har hänt eftersom hon frågar om sitt ärr på bröstet ibland och undrar varför det är så.

Men det är ändå jobbigt att se när hon bara slänger iväg albumet och säger tvärt NEJ och tar inte i boken mera. Kan förstå att det ser läskigt ut på korten men samtidigt så vill jag ju att hon ska förstå att det inte är något farligt. Min lilla gumma man blir sentimental när man ser dom korten var längesedan jag kollade på dom nu och varje gång väcks det jobbiga minnen ifrån den tiden :(


Min lilla gumma när vi kom till östra sjukhuset akut under natten när hon var 3 dagar gammal :(

Här är hon en månad gammal


Nej nu får jag inte fundera på det mera då blir man bara ledsen men det är ju ett sätt att bearbeta allt som händer med. Men framför allt vill jag att Emilia ska förstå vad det är hon har gått igenom. Någon som har ett bra tips på om man ska försöka få henne att titta på korten eller om man ska låta det vara ett par år till!? Men hon har ju frågor det märks men frågan är hur man förklarar  det på ett bra sätt det är det jobbigaste.

Ha en bra dag.

KRAMAR


Ida

Svår sits det måste vara. Men hon kommer nog att titta på alla bilder när hon är redo och nog stor föratt man ska kunna förklara allting :)



PUBLICERAT: 2011-05-19, 21:16:18 | URL: http://idalovdahl.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: