2012-01-16
 01:06:28

Tiden bara går och går som vanligt!

Hej på er i natten!

Ja tiden den är en brist vara just nu känns det som dagarna går och går och rätt var det är så har en vecka gått igen :S Men denna helgen har varit bra den har lidit i utelivets tecken alltså inte festande utan i naturen. I lördags så gick vi upp till Lassalyckan för att grilla lite korv med barnen men veden var genomsur som låg där och vi hade ingen engångsgrill med oss så vi kokade korven hemma i stället men det blev ändå ca 2 timmar ute i den friska luften och effektiva 1 timmes prommenad. Det var mycket uppfriskade kyla och blåst men det var skönt när vi kom hem igen.

Väl hemma så kom grann barnen ner och lekte en sväng medan jag gjorde lite mat och det blev kyckling ris och currysås samt grönsaker till. Passade på att inviga vårat matsalsbord bara när familjen åt som en fin helg middag med ett glas vitt till och barnen drack kolsyrat vatten det nöjde dom sig med utmärkt :D Efter maten diskade vi och gjorde fint sen tog jag med mig vovven ut på ännu en långprommenad som blev ca 45minuter och det var friskt ute då kan jag säga det var -4 ute men det var riktigt skönt att komma ut och känna att man kan gå i sin takt och gå snabbt barnen orkar inte gå så snabbt som en annan vill alltid och hunden han springer ju glatt brevid och luktar och har sig :D När jag kom hem igen blev det en dusch och Glatiatorerna med Johan och Casper.

Idag så tog vi en sväng till Lassa lyckan och gick 1timme i spåren barnen är så duktiga Emilia travade och gick som en tok hon var jätte duktig och Casper han sprang och lekte i snön som dom hade sprutat med snökanonerna. Vi avslutade med att ta lite frukt och kaka och lite värmande kaffe och barnen drack the.
Väl hemma så värmde vi lite rester och satt och tog det lugnt en liten stund för att sedan trava ner till stan och dansa ut julen från torget och barnen fick varsin godis påse efteråt Emilia orkade inte dansa hela tiden så sista 10 minuterna fick jag bära på henne och dansa smtidigt det var tungt kan jag säga. Johan fick ta det sista för min rygg höll på att gå av kändes det som.

Nu sitter jag på jobbet och blinkar lite med ögonen som känns tunga efter all aktivitet i helgen men det är skönt när man kan ta tillvara på det fina vädret som har varit i helgen det regnar och blåser för det mesta tycker jag annars.

Ha det toppen nu ska jag göra lite nytta.

Kram och god natt när det nu blir!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: